نوروزتان پیروز

دوستان, بسیار خوشحالیم که میتوانیم نوروز دیگری را با شما عزیزان جشن بگیریم , قبل از هرچیزاز خدواند سلامتی و شادکامی برای همه هموطنان آرزو کرده و امیدواریم که سال جدید ایرانی, سالی پر از مهر و صفا و سلامتی و  روشنایی برای همه ما ایرانیها, درهر کجای دنیا که هستیم باشد.

haftsin 2

زیبایی نوروز به این خاطر است که جشنیست از آن تمام ایرانیان, فارغ از دین و مذهب و قوم و قبیله و زبان و مکان.
دیروز دوستی, چندین بار, پشت سر هم به من زنگ میزد و من بخاطر اینکه مشغول رانندگی بودم, جواب نمیدادم تا بالاخره ه مجبور شدم که ماشین را به کناری زده وببینم که چه کار واجبی پیش آمده که باید حتما با من تماس بگیرد.
دوست خوب من, هموطنیست نازنین از ارامنه ایران, سالهای مدیدیست که خود و تمام خانواده, مانند خیل دیگر هموطنان جلای وطن کرده اند.
در جواب من که علت تماس اضطراریش را جویا شدم, گفت که تمام چیز ها برای سفره هفت سینمون مهیا کرده است و دوست دارد که ماهی قرمز هم روی میز هفت سین داشته باشد, میخواست بپرسد که از کجا میتواند تهیه کند!
این است زیبایی نوروز دوستان, جشن همه ایرانیان است, چه در ایران باشیم, چه در غربت, سفره هفت سین ما برقرار است,ترک و فارس, و لر, ترکمن, بلوچ , مسیحی و کلیمی و مسلمان و بهایی…… هم نمیشناسد, همه شادند و همه با هم مهربان.
نوروز باستانی, جشن ملی ایرانیان را به همه هموطنان, از صمیم قلب تبریک میگوییم.

Leave a Reply