no arab,no arab

امروز دوستان, این عکس رو دیدم یاد مسافرتمون به ترکیه افتادم.
جاتون خالی, چند سال پیش رفته بودیم آنتالیا, برگشتیم , یک همسایه داشتیم, بچه خیلی خوبی بود, بغل مغازه ما کباب فروشی داشت. هنوزم که ٧-٨ ساله مغازشو بسته و رفته, امکان نداره سالی چند بار تلفن نزنه و حال ما رو نپرسه!
پرسید خوشت اومد از کشور ما ؟

گفتم عالی بود و واقعا حرف نداشت, اما نمیدونم چرا هرجا میرفتم منو با عربا عوضی میگرفتن! اینش رفته بود تو اعصابم!
گفت تو از کجا میدونی؟
گفتم آخه ٢-٣ بار رفتیم ماشین کرایه کنیم, هی به همدیگه میگفتن عربه , عربه !
ترکی بلد نیستم, کر که نیستم!

 

kemer

من وقتی میگفتم no arab , no arab , ما irani , irani .
تازه چپ چپم نیگام میکردن! مثل اینکه از ایرانیهام زیاد خوششون نمیاد!
دفه آخری دیگه حسابی کفرم در اومده بود, باز تا دو کلمه با یارو حرف زدم برگشت به دوستسش گفت عربه , عربه .
کم مونده بود با یارو دست به یقه شم!
گفت ,عزیز من, اون میگفته ارابه ,ارابه, , ترکا به ماشین میگن ارابه! 🙂

این پست دارای 2 نظر است

  1. دوستان لازم میدونم که این توضیح رو بدم که یکوقت خدای ناخواسته سوئ تفاهمی پیش نیاد, من به هیچ وجه احساسات ضد عربی ندارم و در طول سالهای زیاد اقامتم در کشور های مختلف با عزیزانی آشنا شدم که از کشور های مختلف عربی بودن و بسیار خوشحالم که افتخار اشناییشون رو داشتم اما من از اینکه کسی منو, مکزیکی, اتریشی,سوئدی …و یا مال هر کشور دیگری بجز ایران بداند آزرده خواطر میشم و این نه بخاطر اینست که ایرانی ها رو برتر از ملیت های دیگه میدونم بلکه بخاطر اینه که ایرانی هستم و ایرانی ها رو دوست دارم!

  2. Mehdi Parsnews Amiri

    دوستان لازم میدونم که این توضیح رو بدم که یکوقت خدای ناخواسته سوئ تفاهمی پیش نیاد, من به هیچ وجه احساسات ضد عربی ندارم و در طول سالهای زیاد اقامتم در کشور های مختلف با عزیزانی آشنا شدم که از کشور های مختلف عربی بودن و بسیار خوشحالم که افتخار اشناییشون رو داشتم اما من از اینکه کسی منو, مکزیکی, اتریشی,سوئدی …و یا مال هر کشور دیگری بجز ایران بداند آزرده خواطر میشم و این نه بخاطر اینست که ایرانی ها رو برتر از ملیت های دیگه میدونم بلکه بخاطر اینه که ایرانی هستم و ایرانی ها رو دوست دارم!

دیدگاهتان را بنویسید