دکتر جان بچه من نابغست, چیکار کنم ؟!

آقا اینا میرن تو اعصاب من اساسی, دارم به صحبت های دکتر هولاکویی گوش میدم, یک خانومه زنگ زده, یک عالمه سؤال های چرت و پرت و احمقانه ( در اصل هم اگر کسی احمق نباشه که به رادیو زنگ نمیزنه با روانشناس صحبت کنه!)

در باره دخترش سؤال داره.

من که روان شناس هم نیستم, بعد ۶۰ ثانیه فهمیدم که دختر این خانوم مشکل اصلیش اینه که مادرش احمقه ولی خب دیگه, دکتر هم مجبوره باهاش صحبت کنه و برنامشو یک جورایی پر کنه, ۲۰ دقه نیم ساعت با این زنیکه دیوونه صحبت کرد! قطعش کن دیگه نفهمو .
میخوام بگم دوستان, آرزو به دلم موند که پدری, مادری به این مشاور ها و دکتر های رادیو تلویزیونی زنگ بزنه و نگه که بچش از همه بچه های دیگه با هوش تره, همه بچه هاشون نابغه هستن! همه بچه هاشون در همه امور از همه اونای دیگه بهترن!
یک دفه ندیدم یکی زنگ بزنه بگه , آقای دکتر, خانوم دکتر, مشاور عزیز, من کسخولم, بچمم از من کسخل تر, بهم بگو چیکار کنم, چه خاکی به سرم بریزم !
یک مشت آدم از خود راضی و نفهم که خودشون رو از همه بهتر و بالاتر میدونن, همه جا, ما رو احاطه کردن و نمیتونیم هم از دستشون خلاص شیم.
کی ما میخوایم به خودمون بیایم و واقعیت ها رو بپذیریم خدا میدونه!
آقا به پیر به پیغمبر, منی که دارم این هجویات رو مینویسم, به تمام مقدسات به هر چی که دوست دارم , مطمئن هستم که دست کم از ۸۰- ۹۰ در صد آدم های روی زمین نفهم ترم , خیال نکنین که اینا رو مینویسم که یعنی من میفهمم و شما ها خدای نخواسته, از من کمتر میفهمین, نه بابا, دارم درد دل میکنم باهاتون .
نشونه کاملا واضح این نفهمیم هم همین که دارم این حرفا رو واسه شما هایی مینویسم که ۹۹ در صدتون از همه عاقل ترین , بچه هاتون نابغه هستن, از همه خوش تیپ ترین, خانواده هاتون از همه اصیل ترن, همه دهاتین شماها عند عندشین …..

This Post Has 2 Comments

  1. آریا

    کلا اهمیت دادن به حرفای دیگران اشتباست دکتر اینکه شما میگین اونا از خودراضین درست ولی اینم درنظر بگیرین که هر کسی کاری رو انجام میده که به نفعش باشه و این که خودتونو پایین تر ازبقیه یا بالاتر از اونا هم ببینین بازم اشتباست چون انسانها در هر شرایطی با هم برابرن این خود ماییم که به خاطر منافع شخصی چشم دیدن پیشرفت دیگران رو نداریم

  2. Mehdi Parsnews Amiri

    اصولا یکی از اشکالات بزرگ ما ملت اینه که تو هر چیزی غلو میکنیم, مثال میزنم , هموطنمون تو ناسا آبدارچیه, میگیم ناسا رو ایرانی ها میچرخونن, یا یک دکتر تو شیراز یک جراحی چشم انجام میده, نتیجشم حتی مهم نیست, فورا میگیم بهترین جراح های چشم ایرانیان, بعد از ۱۰۰ سال یک ایرانی در قسمت فیلم های خارجی اسکار میبره, بهترین کارگردان های دنیا, میشن ایرانیا , حرفم توش نیست ! تو والیبال دری به تخته میخوره یکبار از امریکا یا ایتالیا میبریم, دیگه ما تو والیبال دنیا, حرف اولو میزنیم….. خلاصه از این حرفا زیاده .
    هندی ها خیلی پیشرفت کردن , میدونی چرا, چونکه فهمیدن که هیچی نیستن و رفتن دنبال چارش ما تا وقتی که اشکال و ضعف هامونو پیدا نکنیم و نپذیریم مسلما دنبال راه حل و چاره هم نمیگردم چونکه میگیم چه راه حلی وقتی که مشکلی وجود نداره!
    ما میریم پیش دکتر که مشکل بچمونو حل کنیم اما اینقدر تعریف و چاخان از بچمون میکنیم که دکتر دیگه مشکلی نمیبینه که بخواد راه چاره ای جلو پامون بزاره , بعدشم خوشحال میریم خونه و همه جا تعریف میکنیم که دکتر گفت بچه شما نابغست ….

Leave a Reply