دوستان مواظب بزغاله های مجازی باشین

شنیدین که میگن, درخت هر چی پربار تره سرش پایین تره؟
این مثال رو همه ما ها شنیدیم و احتیاجی هم به تفسیر و توضیح نداره , حتی من نادان هم میفهمم که میگه : هرچی آدم فرهیخته تر و دانا و تر و عالم تر باشه, خاکی تر و مردمی تره .
کاملا هم درسته, آدمایی که هیچی بارشون نیست از همه بیشتر منم منم میکنن , مثلا تو همین شبکه های اجتماعی, فیسبوک و اینستاگرام و تلگرام و این حرفا, میبینین که احمق ترین ها ( عذر میخوام از بکار بردن این کلمه) از همه بیشتر اظهار نظر میکنن , هر چی رو که خودشون باور میکنن و بهش اعتقاد دارن به عنوان یک واقعیت میبینن , یعنی که اگر بر فرض مثال, از یک چیز خوششون نمیاد, این دیگه واسشون مسجله که هیچ آدم دیگری هم که سرش به تنش بیارزه, از اون چیز خوشش نمیاد, دست کم به نظر اونها, هر کسی که یک چیزی بارش باشه , مثل خود اونا که دیگه, عنده عقل و هوش و درایت هستند, باید از اون چیز, بدش بیاد !

یک جا خونده بودم , یک جا که خوبه هزار جا, که آدم ها همیشه از خدا بخاطر خیلی چیزا دلگیرن که مثلا خدا بهشون به اندازه کافی پول نداده, یا قیافشونو به اندازه ای که میتونسته خوشگل نیافریده یا در مورد خیلی چیز های دیگه که خدا میتونسته لطف بیشتری بهشون میکرده!
فقط در یک مورد همه راضی هستن و اون هم در مورد مقدار عقلیه که خداوند بهشون عطا فرموده!
یعنی دوستان, هیچ کس , حتی برای یک لحظه هم , به مغزش خطور نمیکنه که ممکنه اونقدر هم که خیال میکنه عاقل و با هوش و زکاوت نباشه که فکر میکنه, همه خودشون رو از عاقل ترین ها میدونن!
حالا همه اینا رو نوشتم که اینو به عرضتون برسونم که وقتی درختانی که خیلی پر بار هستند, دیگه سرشون خیلی هم پایین باشه هر بزغاله ای به خودش اجازه میده که تجاوزبه شاخ و برگش بکنه و ناخنکی بهش بزنه , فقط خواستم بگم که با وجود دسترسی همگانی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و امکان اظهار فضل برای هر شیرین عقلی در این رسانه ها , باید مواظب این بود که هر بزغاله ای به خودش اجازه نده که به شاخ و برگ شما دست درازی کنه ..

 

Leave a Reply