طنز قصر شونبرون

در وین دوستان, قصر بسیار زیبایی  هست که شهرت جهانی دارد به اسم Schloss Schoenbrunn , که همه ساله, میلیون ها توریست,از سرتاسر جهان , از این بنای تاریخی و دیدنی,  بازدید به عمل میاورند.
این قصر محل زندگی امپراتوراتریش و  همسرزیبا  و محبوبش الیزابت, که اتریشی ها به ایشون سی سی میگویند, بوده است.
در باره این قصر بعدا , نوشته مفصلی خواهم گذاشت.
امروز اما دوست دارم که داستان ٢ سال پیش رو براتون تعریف کنم:
بله دوستان, در وین روز هایی هستند که برای تشویق مردم به بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی, بلیت هایی در دسترس مردم قرار میدهند که با خرید آنها به قیمت بسیار نازل, علاقمندان  میتواند با خرید  یک کارت,  از همه این اماکن دیدن کنند!
ما هم در پایگاه اطلاع رسانی پارس نیوز, به اطلاع هموطنان رساندیم که آنها نیز میتوانند ازاین موقعیت استفاده نموده و از  اکثر جاهای دیدنی وین با پرداخت ورودی بسیار کم,  دیدن نمایند!
بنده نیز با دخترانم بلیت خریده و بعد از دیدار از چند موزه به قصر شون برون رفتیم!

بیرون قصر, یکی از دوستان رو دیدم که بهمراه چند نفرخانوم و آقا,  به آنجا آمده بودن, بعد از سلام و علیک و احوالپرسی, گفت عموی  من,  با خانواده برای چند روزی به وین اومدن  و مام چونکه در سایت تو,  از امکان  اینموقعیت با خبر شدیم , امروز قصد داریم تا خیلی از موزه ها و قصر ها را ببینیم!
گفتم بسیار خوشحالم که این نوشته , بدرد شما و بستگان خورده و موجب شد که شما امروز از این مکان زیبا, بازدید به عمل آورید!
عموی  دوست ما خندید و گفت, به چه دردی عزیز من, از صبح هی میگه شومبولون , شومبولون, حالا که رسیدیم اینجا, ساختمون کهنه بهمون نشون میده!
دوستم گفت,عمو جان, خیلی شوخ هستند و با همه شوخی میکنن!
گفتم نه ایشون شوخی نمیکنن اتفاقا , حق دارن, آخه قول یه چیز  به ایشون  دادی, حالا  یه چیز دیگه بهشون نشون میدی!
رو کردم به عموش و  گفتم:  ببین عموجان, اینجا رو بهش میگن شون برون, قصره,  میدونم که بدرد شما نمیخوره, اینجا اما خوبیت نداره خان عمو ,  شما با من بیا بریم  پشت اون درخته, تا  بهت شومبولونو  نشون بدم تا شمام به مرادت رسیده باشی  ……

This Post Has 4 Comments

  1. Parastoo

    حالا خان عموی گرامی تونستن این چیز باارزش رو زیارت کنن؟؟؟؟
    چون به هرحال هرکسی این توفیق نصیبش نمیشه!!

  2. بینهایت سپاسگزارم از شما دوست گرامی, بخاطر لطف بیکرانی که به من و ایشون دارین! خداوند انشالله این توفیق را به جمیع مستحقان عطا فرماید! 🙄

  3. Mehdi Parsnews Amiri

    بینهایت سپاسگزارم از شما دوست گرامی, بخاطر لطف بیکرانی که به من و ایشون دارین! خداوند انشالله این توفیق را به جمیع مستحقان عطا فرماید! 🙄

  4. mehran soofi

    gaye samad aga ba angoshtesh kali.

Leave a Reply