سفر به اتریش بدون ویزا

مسافرت اتباع دو  کشور ایران و اتریش بدون نیاز به ویزا! (دروغ سیزده. April-schertz, April fool)

 

سخنگوی وزارت خارجه  اتریش  امروز در یک نشست خبری کوتاه اعلام کرد که اتباع دو کشورایران  و اتریش از تاریخ ٢٠ آپریل ٢٠١٤ مطابق با اول اردیبهششت ١٣٩٣, برای مسافرت بین دو کشور دیگر, نیازی به داشتن ویزا نخواهند داشت.
آقای مارتین براون  ( Martin Braun ) گفت که ایرانیان از  تاریخ ذکر شده  میتوانند بدون هیچگونه محدودیتی  فقط با داشتن گذرنامه ایرانی  با اعتبار حد اقل ٦ ماه به کشور اتریش وارد شده و تا مدت حد اکثر ٣ ماه در اتریش اقامت داشته باشند.zarif Kurz
اقای براون  خاطر نشان کرد که این قرارداد  فقط  بین کشور های ایران و اتریش اعتبار دارد و برای مسافرت به کشور های دیگر اتحادیه اروپا, فاقد اعتبار است.
سخنگوی وزارت خارجه اتریش افزود, دو کشور ایران و اتریش از قرن ها پیش روابط  بسیار دوستانه و نزدیکی در  تمام امور  داشته و کشور اتریش مفتخر است که به عنوان اولین  کشور عضو اتحادیه اروپا, پذیرای ایرانیان گرامی خواهد بود!
آقای براون  سپس  اشاره کرده که بعد از اتمام تعطیلات نوروزی, ایرانیان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتربه  سفارت اتریش  در تهران و یا به سایت وزارت خارجه  اتریش رجوع کنند تا به تمام سوالات آنها در این باره پاسخ داده شود.
در پایان سخنگوی این وزارتخانه, نوروز را به تمام ایرانیان و فارسی زبانان تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که دیگر کشور های اروپایی نیز بزودی مقررات ویزا برای اتباع ایرانی را لغو کنند.

This Post Has 19 Comments

  1. دوستان با عرض معذرت فراوان, همونطوری که ممکنه خیلی ها حدس زده باشن این دروغ سیزده پارس نیوز بود که امیدوارم که جدی نگرفته باشین,

  2. Mehdi Parsnews Amiri

    دوستان یکبار دیگم این توضیح رو میدم که این خبر رو فقط بخاطر شوخی و رسمی که به دروغ سیزده مشهور است در این قسمت نوشتیم و واقعا انتظار نداشتیم که اینقدر سر و صدا کنه, امروز چند نفر رو دیدم که همه در باره لغو ویزا برای ایرانیان صحبت میکردن و حتی یکی میخواست منو متقاعد کنه که خبر صحت داره, چونکه دوستانش در سایتی به اسم پارس خوندن!
    هر چی که گفتم من نوشتم, آخرشم فکر کنم باور نکرد!
    یکی دیگه میگفت, دخترش از ایران زنگ زده و بهش بخاطر این خبر تبریک گفته!!
    بخاطر جلوگیری از سوء تفاهم های احتمالی بعدی, من با رنگ قرمز به ٣ زبون در تیتر این نوشته وارد کردم که این یک دروغ سیزده و یک شوخی بوده و از حالا دیگه اگر هم کسی اینو بخونه و باور کنه دیگه, نمیدونم باید چیکارش کرد! 🙄

  3. Mehdi Parsnews Amiri

    دوستان , شما رو بخدا, فقط ببینین ما با چه دیوانه هایی سر و کار داریم, ببینین این روان پریشه, چی تو فیسبوک پست کرده ,من بخاطر اینکه , تعداد بیشتری, امیری رو که من باشم بشناسن, این نوشته ایشون رو اینجا تکثیر میکنم که ایشون راضی باشه!
    Hamid Az
    2 hrs · Edited
    .لطفا دیگه به این سایت پارس نیوز مراجعه نکنین. این اقای امیری در neubaugasse 62
    دیروز در Parsnews.at یک پیوند را درمیان گذاشت.( این خبر دروغ ).
    بزودی مسافرت ایرانیان به اروپا بدون نیاز به ویزا!
    http://www.parsnews.at/2014/04/02/no-vizas-required/
    http://www.parsnews.at
    بعد چند روز اعلام کرد
    Parsnews.at این دروغ بوده, وگفت امیدوارم که از دیروز که پارس نیوز این خبر رو اعلام کرد, ٢-٣ میلیون نفر خونه زندگیشونو نفروخته باشن که بیان اتریش
    جالب اینکه این اقای امیری تمامی مطالب سایتش رو از سایت دیگری دزدیده و کپی نموده است. از این
    http://iranianvienna.blogfa.com سایت کپی برداری کرده و مطالب رو در واقع دزدیده است
    http://www.parsnews.at/2014/04/02/no-vizas-required/
    parsnews.at
    Like · · Share
    2 people like this.
    Firouzeh Skorpion
    نه كه ما ايراني ها كلاً سرمون هم بره هرگز دروغ نميگيم
    واسه همين ١٣ فروردين جبران ميكنيم و از خجالت هم در ميايم
    1 hr · Like · 1
    Hamid Az
    متاسفانه خیلی ها به سایت این امیری مراجعه و برا این اساس زندگی شون رو تو ایران تباه میکنن و میفروشن .بعضی از این دروغ های این امیری در سایت پارس نیوز با زندگی یه خانواده بازی میکنه.
    1 hr · Like · 1

  4. mahshid

    chera hala in ravani gir daadeh beh shoma?

  5. والا این یارو تازه مثل اینکه از ایران اومده و اینجا سر در گمه, قاط زده!
    واسه اینکه خودشو مطرح کنه, از سایت های مختلف , مطالب رو ورمیداره هی تو فیسبوک اونا رو وپست میکنه , اونم نه یکبار, بعضی وقتا هر مطلبی رو ١٠-١٥ بار در روز تو گروه های مختلف فیسبوکی میزاره, همم فهمیدن که مغزش درست تیک نمیکنه, هیچ جا تحویلش نمگیرن, تو همین سایت مام هی میآورد این مطالب رو میزاشت و من چند بار بهش تذکر دادم که مطالبی که صحیح نیست تو پارس نیوزنذاره چونکه تعداد زیادی از هموطنان میخونن و گمراه میشن!
    تا دیروز که این مطلب رو تو فیسبوک گذاشتم و این هم هی تو فیسبوک سؤال میکرد, منم دلم به حالش میسوخت چونکه میبینم هیچکس محلی بهش نمیزاره , به سوالات چرت و پرتش جواب میدادم , از این طرف من جواب میدادم از این طرف اونسوال هاشو پاک میکرد!
    من بهش اعتراض کردم که این چه کاریه که میکنی, من وقت میزارم و به سوالات تو جواب میدم اونوقت تو سولااتو پاک میکنی و جواب های بی سوال اونجا میمونه!
    بعدشم باز اومد و همون مطالب تکراری همیشگیشو باز تو چند جای سایت پارس نیوز گذاشت, بخاطر همین من جلوشو گرفتم, دیروز میگفت من عاشق پارس نیوز هستم و عاشق امیری, امروز چونکه امیری بخاطر مطالب تکراری و نا درستی که میزاره از اینجا بیرونش کرده, امیری شده کلاهبردار! اما مهم نیست چونکه همه میدونن قاطیه! 🙂
    الان به همون نوشته که نگاه کنی میبینی که شعورش در چه حدیه , نوشته دیروز امیری یک خبر دروغ نوشته و بعد از چند روز!! نوشته که خبرش دروغه, مثل اینکه از دیروز تا امروز پانزده روز گذشته!

  6. Parastoo

    همون حمیدست که یه جای دیگه کامنت گذاشته بود؟
    فکرکنم درمورد پناهندگی و دانشگاه وین!

  7. Mehdi Parsnews Amiri

    آره پرستو جان همونه, دیروز به من تو فیسبوک مینوشت که من عاشق پارس نیوز هستم و اقای امیری رو خیلی دوست دارم امروز که دیگه دیدم حرف حساب تو کلش نمیره, بستمش که دیگه نیاد, چونکه چندین بار بهش تذکر دادم که اینجا فیسبوک نیست که هرچی دلت میخواد بنویسی, اینجا من باید کامنت ها رو چک کنم ببینم که کسی اطلاعات غلط به مردم نده اما این اصلا نمیفهمه, فقط واسش مهمه که بره یک سایت و مطالب رو که جایی دیده اونجا بزاره! اصلا فکر کنم این یارو نمیدونه دروغ سیزده چیه, فکر کنم ایرانی نیست اصلا, تیپشم بیشتر به هندی پاکستانی ها میخوره!! 😆

  8. آره پرستو جان همونه, دیروز به من تو فیسبوک مینوشت که من عاشق پارس نیوز هستم و اقای امیری رو خیلی دوست دارم امروز که دیگه دیدم حرف حساب تو کلش نمیره, بستمش که دیگه نیاد, چونکه چندین بار بهش تذکر دادم که اینجا فیسبوک نیست که هرچی دلت میخواد بنویسی, اینجا من باید کامنت ها رو چک کنم ببینم که کسی اطلاعات غلط به مردم نده اما این اصلا نمیفهمه, فقط واسش مهمه که بره یک سایت و مطالب رو که جایی دیده اونجا بزاره! اصلا فکر کنم این یارو نمیدونه دروغ سیزده چیه, فکر کنم ایرانی نیست اصلا, تیپشم بیشتر به هندی پاکستانی ها میخوره!! 😆

  9. mahshid

    ma keh harchi mikhaim miaim parsnews, dsteton dard nakoneh va nazarin injur adamai mariz shoma ro az ma begirn, movafgh bashin va sal no mobark

  10. Mehdi Parsnews Amiri

    سال نو شمام مبارک و خوشحالم اگر تونسته باشم کمکی به هموطنان خوبی مثل شما کرده باشم, نگران نباشین من اگر میخواستم با حرف این درب و داغون ها ول کنم , خیلی وقت پیش دست از این سایت کشیده بودم, تو این چند سال ما از اینجور مدل ها داشتیم اما خدا رو شکر تعدادشون زیاد نیست.
    اون سایتی هم که نوشته, یکی از چند سایتی هست که مطالب ما رو کلمه به کلمه کپی میکردن, اوائل مینوشتن که منبع اطلاعات پارس نیوز هست ولی کم کم دیگه باورشون شد که چیزی هستن و اون قسمتی که اسم پارس نیوز رو نوشته بودن حذف کردن! الان هم بخاطر همین سایت های کپی برابر اصل! پارس نیوز رو جوری کردم که کپی کردن مطالب خیلی آسون نباشه براشون, ولی خوب این سایت ها موجب شدن که من دیگه زیاد دنبال گذاشتن مطالب جدید نرم چونکه هر چی که میزاشتم و چند روزی وقت صرفش میکردم , اینا بعد از نیم ساعت کپی میکردن تو سایت هاشون!
    من بسیاری از مطالبی که در سایت میزارم از سایت های خوب همکاران در ایران هستن, مثل اکا ایران, بیتوته, همشهری, فیدلیو,….ولی در آخر همه مطالب , منبع رو مینویسم و اینکار نه تنها ارزش سایت ما رو کم نمیکنه بلکه خیلی هم اعتبار بهمون میده و حتی چند تا از همین سایت های معتبر , بدون درخواست ما لینکی به سایت پارس نیوز در سایت هاشون گذاشتن!

  11. Parastoo

    اصلا ولش کن,درموردش حرف نزنین!میاد میخونه پررو میشه فک میکنه خبریه!!

  12. Mehdi Parsnews Amiri

    نه من که بستمش یعنی از خونش دیگه نمیتونه وارد سایت پارس نیوز بشه ولی میدونم که میره و از جاهای دیگه میاد!
    من تو فیسبوک هم بخاطر همین جوابشو ندادم چونکه فکر کردم اگه جوابشو بدم یعنی که آدم حساباش کردم!
    نوشته رو هم در گروهی تو فیسبوک گذاشته که حتما ٧٠٠-٨٠٠ نفر عضو داره, منم عضوش هستم! تا حالا فقط خودش ننوشته رو لایک کرده و یک اسم خارجی که اون هم حتما خودشه چونکه غیر از خودش من تا حالا ندیدم که کسی مطالب اینو لایک کنه!

  13. نه من که بستمش یعنی از خونش دیگه نمیتونه وارد سایت پارس نیوز بشه ولی میدونم که میره و از جاهای دیگه میاد!
    من تو فیسبوک هم بخاطر همین جوابشو ندادم چونکه فکر کردم اگه جوابشو بدم یعنی که آدم حساباش کردم!
    نوشته رو هم در گروهی تو فیسبوک گذاشته که حتما ٧٠٠-٨٠٠ نفر عضو داره, منم عضوش هستم! تا حالا فقط خودش ننوشته رو لایک کرده و یک اسم خارجی که اون هم حتما خودشه چونکه غیر از خودش من تا حالا ندیدم که کسی مطالب اینو لایک کنه!

  14. sahar

    hatman in agha entezar dashteh keh shoma doroogh sizdeh benevisi, avalesh ham eelam koni keh in doogh sizdast!! LOL
    az injoor hamvatana tazegi ha ziad peida mishn, feshar ha daareh khaili ha aziat mikoneh, mizneh beh sreshoon!

  15. Mehdi Parsnews Amiri

    خدا عاقبت ما ایرانی ها رو بخیر کنه سحر جان! 🙂

  16. maka

    واي مردم از خنده دمتون گرم با اين دروغ سيزده اتون

  17. Mehdi Parsnews Amiri

    جالبیش این بود که روز بعدش رفته بودم یک مغازه ایرانی, میگفت ایرانی ها دیگه ویزا نمیخوان برای اتریش.
    هر چی میگفتم شوخی بوده, میگفت نه, دوستم, تو سایت پارس خونده!!
    آخرشم باور نکرد که من نوشتم, این بود که تا رسیدم خونه, تو همون خط اول مطلب, اضافه کردم که این دروغ سیزدست, چونکه, ترسیدم کم کم دیگه خودمم باورم بشه که داستان واقعیت داره!
    این یارو که تو فیسبوک به من بد و بیراه میگه, نوشته من باید مینوشتم که این واقعیت نداره که مردم باور نکنن !
    چه دروغ سیزده ای که اولش به مردم بگی که دوروغه؟! 🙄

  18. جالبیش این بود که روز بعدش رفته بودم یک مغازه ایرانی, میگفت ایرانی ها دیگه ویزا نمیخوان برای اتریش.
    هر چی میگفتم شوخی بوده, میگفت نه, دوستم, تو سایت پارس خونده!!
    آخرشم باور نکرد که من نوشتم, این بود که تا رسیدم خونه, تو همون خط اول مطلب, اضافه کردم که این دروغ سیزدست, چونکه, ترسیدم کم کم دیگه خودمم باورم بشه که داستان واقعیت داره!
    این یارو که تو فیسبوک به من بد و بیراه میگه, نوشته من باید مینوشتم که این واقعیت نداره که مردم باور نکنن !
    چه دروغ سیزده ای که اولش به مردم بگی که دوروغه؟! 🙄

Leave a Reply