خوراک مرغ

میخوام یه چیز باهاتون درمیون بزارم یعنی خدمت با سعادتتون عارض باشم!  در واقع میخوام از شما یه چیزی سوال کنم.
ببینید دوستان اولش اینو بگم تا بعد برم سر سوالم, دیشب بعد از اینکه ۱۲ ساعت کار کرده بودم و خسته و کوفته برگشتم خونه, سر و صورتی هم به این پایگاه فرا جهانی پارس نیوز دادم , ساعت حدودای ۱۰, ۱۱ شب بود تازه هوس غذا خوردن کردم, مرغی هم تو یخچال بود که دست بکارش شدم و به قول جناب خان, رفتم براش .

 

20160422_210639

 

حالا یک عکس که از این هنرنمایی و آشپزی نیمه شبانه گرفتم  واستون میزارم تا خودتون با چشای خمار و خوشگلتون, ببینین که من فقط تو یک کار و ۲ کار استاد نیستم بلکه از هر انگشتم یک هنر میریزه, نه , شما عکس این مرغه رو ملاحظه بفرمایین, خداییش اشتهاتون تحریک نمیشه؟!
تازه, همین مرغ و سیب زمینی و هویج تنها که نبود, باهاش سبزی پلو با باقالی هم پخته بودم !
خلاصه بگذریم حالا از این هنر آشپزی, کار نیکو کردن از پر کردنست, اینو تو مدرسه ابتدایی بهمون تو کتاب فارسی فهمونده بودن.
میریم حالا سر سوال, من دوستان وقتی که میخوام مرغ بپزم, باور کنین یک ساعت علاف تمیز کردنش میشم, پوست کندنو و گردنشو زدن و اونجاشو دور انداختن همه یک طرف این تمیز کردن توش یک طرف, این دستو که میندازم توش, لای دنده هاش, تا صبح هم اگه فشار بدم خون و رگ و مگ و از این چیزا در میاد, حالم اصلا بد میشه بخدا.
حالا شما خیال میکنین که این مرغ هایی که ما بیرون تو رستوران ها و اغذیه فروشی ها و اینجور جاها میخوریم کسی اصلا تمیز میکنه؟
مطمئنم که خیلی که دیگه تمیز بخوان کار کنن, یکبار میگیرن زیر آب و میندازن تو قابلمه و یا تو فر, هر چی اشغال و خون و کثافت هم اون تو هست بخورد ما میدن, باور کنین الان که دارم اینا رو مینویسم میخوام بالا بیارم, من که دیگه خداییش تو رستورانا لب به مرغ نمیزنم, شما ها رو نمیدونم .
الان خودم هم نفهمیدم که سوالم چی بود, شایدم اصلا سوالی در کار نبود و فقط میخواستم اول مرغمو بهتون نشون بدم و بعدشم حالتونو بهم بزنم!

Leave a Reply