طرز مصرف کاهو قبل از کرونا و بعد از پندمی Iceberg Salad once and now!

دوستان این نوعی کاهوست اینجا به آلمانی بهش میگن EISBERGSALAT یعنی کاهوی یخی حالا دیگه نمیدونم اسم دقیق فارسیش چی هست اما اون اصلا فعلا مهم نیست , چیزی که مهمه اینه که پایین به عرض مبارکتون میرسونم 

تا قبل از کرونا و قبل از جنگ اوکراین , اینا قیمتشون بود چیزی حدود ۶۰-۷۰ سنت و تو حراجی حتی زیر ۴۰-۵۰ تا و اندازشون هم ۳ برابر اینی که میبینین!
این روزا واسه کاهوی به این کوچکی بعضی وقتا تا ۲ یورو باید بدی اندازشم که دیگه روز به روز داره کوچکتر میشه !
امروز داشتم سالاد درست میکردم, طرف گفت, قبلنا یادم میاد, چند تا از برگای روشو مینداختی دور میگفتی اینا خوردنش خوب نیست ممکنه دود ماشین و سم و این چیزا روشون باشه اما الان همونا رو هم ریختی تو ظرف!
گفتم ببین عزیز دلم, این داستانا همه مال قبل جنگ و کرونا بود , الان برگای رویی رو که استفاده میکنم هیچی, بین خودمون باشه, به کسی نگی اما واسه خودمون که نه اما وقتی مهمون میاد, همون نایلون روشم خورد میکنم میریزم تو سالاد چه برسه به برگای روش !
دوران اینجاشو نمیخورم و اونجاشو دوست ندارم و روش بده و خطرناکه و تهش خوب نیست و سالم نیست و نباید خورد و این داستان ها عزیز, مال پیش از جنگه , حالا با این قیمتا , خربوزه هندونه رو , اونم اگر وسعت برسه و بتونی سالی یکبار بخری, باید با پوستش بخوری!