شایعات اینترنتی!

زیباترین مجری تلویزیونی دنیا در تلویزیون فرانسه دنبال همسر ایرانی نیست. آقایان ایرانی صف نبندند!

شایعه مطرح شده در اینترنت: “میترا طاهری مجری شبکه LCI فرانسه که به عنوان زیباترین مجری دنیا شناخته شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانسوی که چرا جواب رد به شاهزاده های عرب و شیوخ آنها و پسران سرشناس فرانسوی در مقابل در خواست آنان برای ازدواج داده ای گفت: من با اینکه فقط یک بار در ۳ سالگی به همراه پدر و مادرم به ایران سفر کردم ولی خود را فرزند کوروش و از نسل پاک آریایی می دانم و فرزندانم نیز باید آریایی باشند.”
خبر واقعی:: این تصویر از مجری زن فرانسوی (به نام Mélissa Theuriau) متولد ۱۹۷۸ در Échirolles فرانسه است که به اشتباه ایرانی خوانده شده و بدتر از آن به وی سخنانی “نژاد پرستانه” منسوب شده است. متأسفانه این شایعه را بیش از ۵۰۰۰۰ نفر در فیسبوک پسندیدند و با هیجان به دوستانشان فرستادند. قابل توجه تمام آقا پسرهای ایرانی با خون اصیل آریایی: شوهر این خانم یکی از معروف ترین هنرپیشه های کمدین فرانسه جمال دبّوز‎ مراکشی (عرب) الاصل است و حاصل ازدواج آنها یک پسر و یک دختر است که به ترتیب در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰١۱ متولّد شدند. لذا در رگ فرزندان این خانم خون نیمه “عربی” جریان دارد.
خون ایرانی در رگ “کیانو ریوز”؟؟
شایعه/لطیفه مطرح شده در اینترنت: “کیا نوری یا همان کیانو ریوز بازیگر مطرح هالیوود پرده از یک راز بزرگ برداشت. بازیگر اصلی فیلم معروف “میتریکس” در مصاحبه اخیر خود دست به یک افشارگری بزرگ زد و گفت که یک ایرانی است و خون پاک آریایی در رگ وی جاری است. ریوز با بیان اینکه از پدری ایرانی و مادری لبنانی در بیروت لبنان به دنیا آمده است، نام اصلی خود را “کیا نوری” اعلام کرد. نوری در مصاحبه خود گفت، پدرش سیاوش نوری معروف به سیا نوری، وی را در سن ۵ سالگی به امریکا برد و برای جلوگیری از برخورد نژاد پرستانه با فرزندش، یک ” وز ” به آخر نام او اضافه کرد. کیا نوری با تاکید بر اینکه به ایرانی بودن خود افتخار می کند، گفت از کودکی به صنعت فرش بافی در ایران علاقمند بوده و قصد دارد در این زمینه سرمایه گذاری کند. تصویر سمت چپ فوق، مربوط به دوران نوجوانی کیا در روستای نور است.”
خبر واقعی:: کیانو ریوز هیچ ریشه ایرانی ندارد. او مادر انگلیسی اش و پدر آمریکایی اش (از هاوایی) در لبنان همدیگر را دیدند و کیانو نیز متولد بیروت است اگرچه پس از طلاق گرفتن پدر و مادرش، همراه شوهرهای جدید مادرش در نقاط مختلف دنیا زندگی کرد اما هیچگاه به نزدیکی ایران هم نیامد! او در نهایت مقیم کانادا شد و تبعیت کانادایی دارد. او زندگی غمناکی داشته است. از ۳ سالگی با پدرش (معتاد و قاچاقچی) حرفی نزده و مادرش ۴ بار ازدواج کرده و طلاق گرفت. او دوست دختر خود را نیز در یک حادثه رانندگی (احتمالاً در اثر مصرف الکل) از دست داد. کیانو با کسی رابطه ندارد و اکثراً غمناک به نظر میرسد. شاید به خاطر اینکه “ایرانی” نیست!!!

رابطه عادل فردوسی پور و لیلا حاتمی در المپیک لندن! تصویر فتوشاپی

شایعه مطرح شده در اینترنت: عکس خودمانی لیلا حاتمی و عادل فردوسی پور به دور از نگاه مردم در هنگام تماشای مسابقات المپیک لندن.
واقعیت: عکس اصلی فردوسی پور در لندن (تصویر زیر) توسط فردی بیکار و خوش ذوق! فتوشاپ شده است.

ابی در هواپیمای شخصی اهدایی شیخ دبی؟؟ تصویر واقعی است اما خبر جعلی. شایعه ای که خشم ابی را برانگیخت!

شایعه مطرح شده در اینترنت: “ابی و همسرش همراه خانواده در هواپیمای شخصی عازم ترکیه. این هواپیما که جدیدترین مدل هواپیمای شخصی ایرباس می باشد، همراه با یک خلبان مجرب سوئیسی ویک کمک خلبان زن اسکاتلندی، از طرف شیخ دوبی در شب تولد ابی به او هدیه داده شده. قرارداد این دو خلبان به صورت مادام العمر می باشد و طبق این قرار داد ایشان موظفند تا آخر عمر در هر لحظه از شبانه روز در اختیار ابی و خانواده او باشند. دلیل این بذل و بخشش خودداری ابی از خواندن ترانه “خلیج فارس” به درخواست شیخ دبی میباشد.”
خبر واقعی:: تصویر واقعی است و ابی را در هواپیمایی شخصی نشان میدهد که مشخص نیست متعلق به کیست. اما خبر جعلی میباشد. این بر کسی پوشیده نیست که ابی از پردرآمدترین خواننده های ایرانی است و خودداری ابی از خواندن ترانه محبوب “خلیج فارس” در دبی نیز بر کسی پوشیده نیست و سالهاست که موجب دلخوری منتقدان ابی شده است که ادعا میکنند ابی خود را تسلیم سیاستهای دبی کرده است. منتقدان ابی حتی مصرف زیاد مشروبات و اهل “عشق و حال” بودن ابی را نیز در فیسبوک به اشتراک گذاشته اند. اما در پی پخش این تصاویر و انتقادات در فیسبوک و مخصوصاً خبر جعلی اهدای یک هواپیمای شخصی از سوی امیر دبی، ابی سرانجام در هفته گدشته از طریق فیسبوک پاسخ نامه “سیاسی” و خشمگینانه ای منتشر کرده است که ظاهراً هوادران جمهوری اسلامی را عامل پخش شایعات میداند. اصل این پاسخ نامه به صورت کامل (همراه غلطهای املائی متن اصلی) آمده است:

پاسخ ابی به تهمت های بی‌ اساس (از صفحه رسمی ابی در فیسبوک):
سالها پیش وقتی‌ با وجود اینکه اقامت امریکام حاضر بود، با اصرار سعی‌ داشتم که پاسپورت ایرانیم را حفظ کنم. با اینکه در اروپا آن زمان برای ورود به هر کشوری می‌بایست اخذ ویزا میشد و می‌بایست مجدداً به آمریکا برمیگشتم و ویزا میگرفتم و برای شخصی‌ مثل من که دائم برای امرار معاش در سفر بودم کاری بود جانفرسا، ولی‌ این مشکل را به جان می‌خریدم. تا اینکه زمان تمدید پاسپورت رسید و در سفارت الجزایر، دفتر حفظ مانفه جمهوری اسلامی در شهر واشنگتن، با مردی مشمئز کنن ده و البسه‌ای کثیف و چروک و بی‌سواد که کاردار ایران بود روبرو شدم و ایشان به من گفتند که “وزارت امور خارجه از دادن پاسپورت به شما معذور است، چون شما خواننده هستید” در چند روز اخیر با خواندن کامنتهأی بعضی‌ از ایرانیان در زیر پست تبریکم به ورزشکاران سرزمینم، متوجه شدم امثال آن حزباللهی بی‌ مطالعه و بیسواد کم هم نیستند. متأسفانه این بی‌سوادی و خامی در بین جوانان شیوع پیدا کرده که این حق را به خود میدهند که به هموطنشان حتا حق تبریک گفتن را ندهد.
همیشه عاشق این بودم که برای توده مردم و همه اقشار جامعه بخوانم و مختص به یک گره بخصوصی نباشم، به همین دلیل در زمانی‌ که سلیست کر ملی‌ بودم پیشنهاد وزیر فرهنگ آن زمان ایران را ردّ کردم در صورتی‌ که حاضر بودند من را برای پرورش در خواندن اپرا به خرج وزارت فرهنگ به ایتالیا اعزام کنند. ولی‌ نه‌ تنها عشقم به موسیقی پاپ، بلکه عشقم به همه مردم بود که جلودرام شد. تنها در این چند روز به این قضیه فکر کردم که لا اقل اگر خواننده گروهی کوچک مجذوب اپرا میبودم، شاید اینقدر سواد و مطالعه داشتند که اولا هرگز به هنرمندی که ۴۰ سال برایشان می‌خواند بی‌احترامی نکنند و دوم اینکه با هر دروغ و شایعه‌ای که از طرف یا دستگاه کثیف جمهوری اسلامی است یا حریفان حسود و بیکار پخش میشود وغعی نگذارند.
در عرض سالهای گذشته بارها مورد هجوم و حمله قرار گرفتم برای آهنگی که از صمیم قلب اجرا کردم، از طرفی‌ خوشحالم که این قضیه تنها دستاویز دشمنان و بدخواهانم است، که خود نشان از ساده‌گی و روراستی من با دوستان هوادارام است. با شایعاتی که جدیداً در اینترنت به گردش درآمده تصمیم گرفتم جواب و توضیحی کامل به این شایعات بدهم. من یک خوانده هستم که سی‌ و اندی سال است که در تبعید به سر می‌برم در طول این سالهای دلتنگی‌ و اوارهگی پدر، مادر و تنها برادرم را از دست داده‌ام و تا به امروز حتی نتوانستم بغضم را بر سر مزار عزیزانم خالی‌ کنم، سالهای سخت و کمرشکنی را در غربت پشت سر نهادم، تنها دلخوشی من سهم کوچکی است از آزادی که متأسفانه در خارج از وطنم نصیبم شده، و حاضر نیستم آن را به هیچ وجهی از دست بدهم. و این اجازه را به هیچ کسی‌ نمیدهم که برایم تصمیم گیری کند که کجا چه آهنگی را بخوانم یا چگونه کنسرتهایم را اجرا کنم. هرگز هم به مردم نه دروغ گفته‌ام و نه حاضر هستم با صحنه سازیها و بازی‌های سیاسی آنها را به بیراهه بکشانم. آهنگ خلیج فارس را زمانی‌ خواندم که هیچ کس به آن فکر هم نمیکرد هرگز هم انتظار تشویق از کسی‌ نداشتم ولی‌ باور نمیکردم که بابت اجرای این آهنگ زیبا و وطن دوستانه مهر وطن فروش به من زده شود.
من این آهنگ را در کشور آمارت اجرا نمیکنم به دو دلیل ۱- فکر می‌کنم من با اجرای این آهنگ کار خود را انجام داده‌ام ولی‌ حفظ مرز و بوم مملکتم در دست حکومت و سیستمدارن کشورم است و اگر در این روزهای قحط الرجال حکومتی نالایق کشورم را به تاراج برده و بیشتر به فکر مرز و بوم کشور فلسطین است تا کشور خودمان، جوابگوی این بی‌ لیاقتی من خواننده نیستم ۲- می‌توانستم یک بار این آهنگ را اجرا کنم و کشور آمارت هیچ کاری با من نداشت (دستگیری خوانندهای دیگر هم شایعه‌ای بیش نیست) فقط دیگر به من به ویزای کار برای برگزاری کنسرت نمیداد. از نظر مالی هم حذف یک یا دو کنسرت ضرر چندانی به من و درامدم نمی‌زند. ولی‌ معتقدم حضور من و همه هنرمندان خارج از کشور در اطراف ایران به مراتب مهمتر و کارسازتر از نبودمان است. من ترجیح میدهم که هرچه بیشتر در کشورهای همسایه ایران حضور داشته باشم تا با مردم داخل کشورم در تماس باشم، و با هر بار حضورم سیلی محکمی به حکومت جهل و تارجگر جمهوری اسلامی بزنم. هموطنانم از ایران طعم رفتن به یک مجلس جشن و سرور در نهایت آزادی را حس کنند، اگر کسی‌ بخواهد با حجاب به صدای من گوش می‌کند اگر کسی‌ دوست داشته باشد میتواند با لباس شب به کنسرت بیاید، اگر کسی‌ مایل باشد مشروب بخورد اگر کسی‌ بخواهد اصلا روزه بگیرد، اگر کسی‌ بخواهد برقصد و آن دیگری بنشیند‌ و از شبش لذت ببرد، و نهایتان بعد از کنسرت نیروهای امنیتی و نهی از منکر و امر به معروف، بیرون درب سالن در انتظار دستگیر کردن مردم نباشند. این اعتقاد من است و تا به امروز به آن پای بند بوده‌ام و به قول معروف پی‌ بسیاری از مسائل را هم به تن‌ مالیده ام.
جای دارد از همکاران مهربانم هم در اینجا تشکر کنم که بسیاری از آنها از این مساله به نفع خود نهایت استفاده را کردند ، بعضی‌ که در همان شهرهای اطراف لوس آنجلس هم برای کنسرت دعوت نمیشوند به ناگهان آرق وطن پرستیشان عود کرد و اعلام کردند که در دوبی‌ حاضر به اجرای کنسرت نیستند، تلویزیون‌هایی‌ که بازار تبلیغاتشان در دوبی‌ کساد بود هم وطن پرست شدند مهم نبود که خودشان از خاک تا باد ایران را پشت صفحهٔ تلویزیون به فروش میگذارند، برنامه گذاری که پول خواننده را میخورد و سال بعد با ایشان کار نمی‌شد هم وطن پرست شد و ناگهان یاد خلیج فارس افتاد و وطن فروشیه ما، خلاصه هر کس و ناکسی در این چند ساله از این قضیه به نفع خود استفاده کرد.
اما من همیشه به هوش و ذکاوت مردم کشورم اعتقاد داشتم و دارم. فقط گاهی‌ متعجب میشوم از دوستانی که این روزها آنقدر باسواد هستند که لاقل از کامپیتر استفاده میکنند و به راحتی‌ میتوانند اطلاعات صحیح را پیدا کنند و دستیابی به حقایق، برایشان کار چندان مشکلی‌ نمی‌باشد. چند روز پیش عکسی از من و همسرم مهشید به اتفاق یکی‌ از دوستانم و خانواده ایشان که در جت خصوصی که ایشان اجاره‌ کرده بودند گرفته شده بود (البته این عکس متعلق به ۵ یا ۶ سال پیش است) به روی اینترنت به گردش در آمد با زیرنویسی کاملا دروغ و اعدادی نجومی. و باز هم افرادی بدون اینکه لاقل تحقیقی مختصر انجام دهند، یادشان افتاد که وطن پرست هستند و راه نشان دادن وطن پرستی‌‌شان هم که بد دهنی است، واقعا وای به حال ما ملت که جوانان اشنا به اینترنتمان هم میتواند تا این حد بی‌ مطالعه باشند. کسی‌ هم که این مقاله را نوشته حتا سعی‌ نکرده که دروغی بگوید که لاقل با ابعاد و شکل عکس جوره در بیاید، هواپیمای ا ۳۸۰ یک هواپیمای ۶۰۰ نفره است که با این هواپیمای اجاره‌‌ای که حتا نمی‌شود در آن درست ایستاد بسیار متفاوت است و این مساله را در عکس، حتا به چشم میشود دید. آقایان و خانمهای وطن پرست چیزی به اسم گوگل وجود دارد که میتوانید از آن اطلاعات کسب کنید، یا کامپیوتر فقط برای فحش پراکنی و خالی‌ کردن عقده‌های سر باز نکرده به کارتان میاید! بعد میرسیم به قیمت که در این مقاله سراسر کذب ۱۵ میارد دلار ذکر شده که هیچ ربطی‌ به قیمت اصلی‌ این هواپیما که خود بنده در گوگل پیدا کردم و ۳۲۰ میلیون دلار است، ندارد.در ضمن عقل هم خوب چیزی است و با کمی‌ فکر به این نتیجه نمی‌رسید که نگهداری چنین هواپیمأی چه مخارج کمرشکنی دارد؟ این مخارج فقط از دست ناوگانهای هوایی بر میاید، نه یک شخصی‌ چون من. به هر صورت دوستان عزیزم هیچ شیخی به بنده، هواپیما کادو نداده است و اصلا وقتی‌ میتوانند با ندادن ویزا جلوی ورود و کار بنده را بگیرند مگر دیوانه هستند که من را راه بدهند و بعد باج بدهند که آهنگی را نخوانم؟ واقعا عقل را خداوند به ما هدیه کرده که گاهی‌ هم از آن استفاده کنیم!
نه عزیزان بنده نه تنها هواپیمای خصوصی ندارم بلکه حتا توان کرایه آن را هم برای یک بار ندارم. این یک بار هم دعوت دوستم بودم. زندگی‌ من همیشه چون دفتری باز بوده در برابر هموطنانم. زندگی‌ من همانی است شما دوستان در برنامه بی‌بی‌سی دیدید، و بعد از ۴۰ سال کار هنری و سالها کار خودم و همسرم شاید موفق شویم که دوران بازنشستگی راحتی‌ برای خود فراهم کنیم. ولی‌ دلم میسوزد که مردم ما حق داشتن هواپیمای خصوصی، ویلاهای افسانه‌ای، شوپینگ سنترهای قول آسا را حق سیاستمدران دزد و دروغگو و پیشانی سیاه شده با ته استکان و مهر نماز قلابی و آقاازاده‌هایشان می‌دانند ولی‌ یک هنرمند حتما باید از راه وطن فروشی صاحب مختصر زندگی شود. آیا همه هنرمندانمان باید در فقر و بی‌کسی از این دنیا بروند تا وطن پرستیشان را ثابت کنند و دل وطنپرستان دو آتشه و صدالبته پشت کامپیوتر نشین خنک شود؟ همیشه می‌گویند سطح فرهنگ یک مملکت ارتباطی‌ مستقیم با سطح زندگی‌ هنرمندان آن مملکت دارد، وقتی هنرمندان یک کشور غنی زندگی‌ میکنند این مفهوم را میدهد که مردم آن کشور به هنر احترام میگذارند و چنین مردمی که به این درجه از شعور فرهنگی‌ رسیده آند، حتما خواهان حکومتی دمکرات خواهند بود و دیکتاتوری، آن هم از نوع قرون وسطای و کثیف جمهوری اسلامی جای در کشورشان نخواهد داشت.
من به وطنپرستان کامپیوتر نشین پیشنهاد می‌کنم که همگی‌ این لطف را به خلیج فارس بکنند و از جیب مبارک یک بلیط به دوبی تهیه فرمایند و در میدان جمال عبدالناصر دوبی‌، آهنگ خلیج فارس را بخوانند یا در همان ایران جلوی یک قرارگاه سپاه پاسداران جمع شوند و آهنگهای “شکفته چون گل سرخ، بشکن، هلا، بانوی خاوری، درخت، تصمیم، سیاه پوشا ……..” و ده‌ها آهنگ سیاسی اجتماعی که من اجرا کردم را گروهی اجرا کنند، این کار فشاری هم به جیب مبارکشان وارد نمیکند که هیچ، کمی‌ از وطنپرستی قلمبه شدهشان را در راه صحیحی استفاده میکنند.
از تمام دوستانی که در این مدت با نوشتن کامنتهای منطقی‌، سعی‌ در ثبوت حقیقت داشتند، بی‌نهایت سپاسگزارم. عزیزان من تلاشم را کرده‌ام ولی‌ در بعضی‌ موارد نرود میخ آهنین بر سنگ. بگذارید اولین قدم آزادی را برداریم که همانا احترام به عقاید یکدیگر است. و اجازه ندهیم هر کسی‌ با اعتقادات و دلبستگیهامان به راحتی‌ بازی کند. و اجازه ندهیم، به قول شاملوی بزرگ “هر گاو گند چاله دهانی آتشفشان خشم” شود.
خارج از این موضوع دلم می‌خواهد به یک سوال که چندین بار دوستانم پرسیده اند پاسخ دهم. در مورد نگارش پیامها، که سعی‌ می‌کنیم هم به فارسی و هم به فینگیلیش نوشته شود. دوستان عزیزم ما جوانانی ایرانی‌ داریم در اقصی نقاط جهان و کشورهای مختلف که با اینکه فارسی صحبت میکنند قادر به خواندن و نوشتن فارسی نیستند و تنها راهی‌ که این عزیزان هم قادر به خواندن پیامها باشند استفاده از فینگیلیش است، مگر اینکه بعضی‌ از ایرانیان به همان راحتی‌ که حق ایرانی‌ بودن را از من میگیرند، از این عزیزان هم به دلیل نداشتن موقعیت یادگیری کامل فارسی هم این حقوق را بگیرند.
در نهایت امیدوارم به همان صورتی‌ که دروغ و تهمت پخش میشود، حقایق هم به گردش در آید.
ابی

 
دوستان، مطلب فوق  از سایت خوب www.kodoom.com  بر داشته شده  است!

This Post Has 13 Comments

  1. اینم دوستان یکی دیگه از همین حرفای بی اساسه که توسط یک عده آدم نادان و بیسواد وارد اینترنت و فیس بوک شد که اصلا هیچ ربطی به وزنه برادران ایرانی نداشت، یکی از شرکت کنندگان الیمپیک که یک مدال طلا و یک نقره برده بود، به علت علاقه شدیدش به دو تا سگش، مدالاشو انداخته بود گردن سگاش، آدم های بیسوادی که آلمانی بلد نیستن، این عکس رو تو روزنامه HEUTE و یا OESTERREICHER ، الان دقیقا یادم نمیاد کدوم بود، دیده بودن و فورا عکس بالا رو که هیچگونه ارتباطی به وزنه بردار آلمانی نداشت، به دو وزنه بردار ایرانی مربوط کرده بودن و با انتشار این چرندیات در فیس بوک خون همه ایرانی های وطنپرست ۲ آتیشه رو به جوش آورده بودن و ازهمه میخواستن که با نامه نوشتن و ایمیل فرستادن به این روزنامه اعتراض خودشونو اعلام کنن! واقعا که جای بسی تاسف است که آدمایی به این نادانی میتونن با این جور هجویات یک ملت رو به سخره بگیرن و ما رو جلووهمه دنیا بی آبرو کنن!
    ابتدا باید از درج این مطلب عذرخواهی کنیم ولی برای اینکه مردم عزیز ایران بدانند که چگونه برای قهرمانان ما در کشورهای غربی جو سازی میشود ناچار به درج این مطلب شدیم.
    به نظر شما دلیل این توهین ها چیست؟
    روزنامه وین چاپ اتریش در اقدامی جنجالی با انتشار عکس ۲ سگ، پهلوانان ایران را که به مقام قهرمانی رقابت های وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن دست پیدا یافتند هتک حرمت کردند.
    توهین بی سابقه روزنامه اتریشی به قویترین مرد جهان و سجاد انوشیروانی
    بهداد سلیمی قویترین مرد جهان و سجاد انوشیروانی که موفق به کسب مدال های طلا و نقره المپیک لندن شده و باعث افتخار و غرور آفرینی برای میهن عزیزمان شدند مورد تمسخر و هتک حرمت روزنامه وین، چاپ اتریش قرار گرفتند.

    روزنامه اتریشی وین در چاپ امروز خود در اقدامی توهین آمیز از عکس ۲ سگ که مدال های طلا و نقره به گردن دارند به عنوان قهرمانان نامی ایران استفاده کرد و باعث جریحه دار شدن قلب میلیون ها ایرانی شد.
    اقدام اتریشی ها در حالی صورت گرفته که کاروان ورزشی این کشور تا کنون حتی یک مدال برنز هم نتوانسته در لندن کسب کند که این امر موجب عصبانیت وزیر ورزش اتریش شده است.
    مسئولین ورزش ایران باید اقدامات لازم را در خصوص این هتاکی اتریشی ها علیه قهرمانان ایرانی انجام دهد.

  2. Mehdi Parsnews Amiri

    اینم دوستان یکی دیگه از همین حرفای بی اساسه که توسط یک عده آدم نادان و بیسواد وارد اینترنت و فیس بوک شد که اصلا هیچ ربطی به وزنه برادران ایرانی نداشت، یکی از شرکت کنندگان الیمپیک که یک مدال طلا و یک نقره برده بود، به علت علاقه شدیدش به دو تا سگش، مدالاشو انداخته بود گردن سگاش، آدم های بیسوادی که آلمانی بلد نیستن، این عکس رو تو روزنامه HEUTE و یا OESTERREICHER ، الان دقیقا یادم نمیاد کدوم بود، دیده بودن و فورا عکس بالا رو که هیچگونه ارتباطی به وزنه بردار آلمانی نداشت، به دو وزنه بردار ایرانی مربوط کرده بودن و با انتشار این چرندیات در فیس بوک خون همه ایرانی های وطنپرست ۲ آتیشه رو به جوش آورده بودن و ازهمه میخواستن که با نامه نوشتن و ایمیل فرستادن به این روزنامه اعتراض خودشونو اعلام کنن! واقعا که جای بسی تاسف است که آدمایی به این نادانی میتونن با این جور هجویات یک ملت رو به سخره بگیرن و ما رو جلووهمه دنیا بی آبرو کنن!

    ابتدا باید از درج این مطلب عذرخواهی کنیم ولی برای اینکه مردم عزیز ایران بدانند که چگونه برای قهرمانان ما در کشورهای غربی جو سازی میشود ناچار به درج این مطلب شدیم.
    به نظر شما دلیل این توهین ها چیست؟
    روزنامه وین چاپ اتریش در اقدامی جنجالی با انتشار عکس ۲ سگ، پهلوانان ایران را که به مقام قهرمانی رقابت های وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن دست پیدا یافتند هتک حرمت کردند.

    توهین بی سابقه روزنامه اتریشی به قویترین مرد جهان و سجاد انوشیروانی
    بهداد سلیمی قویترین مرد جهان و سجاد انوشیروانی که موفق به کسب مدال های طلا و نقره المپیک لندن شده و باعث افتخار و غرور آفرینی برای میهن عزیزمان شدند مورد تمسخر و هتک حرمت روزنامه وین، چاپ اتریش قرار گرفتند.

    روزنامه اتریشی وین در چاپ امروز خود در اقدامی توهین آمیز از عکس ۲ سگ که مدال های طلا و نقره به گردن دارند به عنوان قهرمانان نامی ایران استفاده کرد و باعث جریحه دار شدن قلب میلیون ها ایرانی شد.

    اقدام اتریشی ها در حالی صورت گرفته که کاروان ورزشی این کشور تا کنون حتی یک مدال برنز هم نتوانسته در لندن کسب کند که این امر موجب عصبانیت وزیر ورزش اتریش شده است.

    مسئولین ورزش ایران باید اقدامات لازم را در خصوص این هتاکی اتریشی ها علیه قهرمانان ایرانی انجام دهد.

  3. ARMIN

    agha jan khaste nabashid be khatere in sayte khobi ke dar otrish darid

  4. Mehdi Parsnews Amiri

    ممنونم آرمین جان، شمام خسته نباشد، خوشحالیم که مورد پسند واقع شد. 🙂

  5. ندا م

    میگم ادمین جان فک کنم این مطلب خیلی بو دار بود به مذاق هموطنا خوش نیومده کامنت نذاشتن . اون بنده خدام که کامنت گذاشته اصلا ربطی به مطلب بالایی نداشته . ئمنم کامنت گذاشتم اما از ترس جونم گفتم حذف کنید هه هه

  6. ندا جون فکر کنم آرمین خان، همین مطلب رو خونده وخوشش اومده و به ما حق داده که این کامنت رو گذاشته، میدونی که کامنت گذاشتن و لایک کردن مطالب کار خیلی سختیه و دوستان تا چیزی بهشون نرسه حاضر نیستن این کار رو بکنن ، شما شاید نادیده باشی اما ما خیلی هم به هموطنان بدهکاریم، چونکه ۲-۳ هفته پیش خانومی خیلی ناراحت شده بودن و کامنت گذاشته بودن که اطلاعاتتون اصلا کامل نیست! من از همون روز در به در دنبال ایشونم که پیداشون کنم و هر چی به ما پرداخت کردن برای استفاده کردن از این اطلاعات ، با شرمندگی بهشون مسترد کنم و ازشون تقاضای بخشش کنم ! 🙄
    بسیاری از ما ها، ندا جون متاسفانه خودمون که هیچ کاری نمیکنیم، سعی هم میکنیم که با بی ارزش جلوه دادن کار دیگرانی که به نحوی کوشش میکنن که کاری برای دیگران انجام بدن، جوری مایوس کنیم که اونام بران دنبال کارشون و دست از انجام اون کار بکشن!
    اما من به هر حال از آرمین عزیز سپاسگزارم که نشون داد که هموطنانی هم هستن که قدر زحمات دیگران را میدانند، این کامنت ها به ما انرژی میده تا به کارمون ادامه بدیم!

  7. Mehdi Parsnews Amiri

    ندا جون فکر کنم آرمین خان، همین مطلب رو خونده وخوشش اومده و به ما حق داده که این کامنت رو گذاشته، میدونی که کامنت گذاشتن و لایک کردن مطالب کار خیلی سختیه و دوستان تا چیزی بهشون نرسه حاضر نیستن این کار رو بکنن ، شما شاید نادیده باشی اما ما خیلی هم به هموطنان بدهکاریم، چونکه ۲-۳ هفته پیش خانومی خیلی ناراحت شده بودن و کامنت گذاشته بودن که اطلاعاتتون اصلا کامل نیست! من از همون روز در به در دنبال ایشونم که پیداشون کنم و هر چی به ما پرداخت کردن برای استفاده کردن از این اطلاعات ، با شرمندگی بهشون مسترد کنم و ازشون تقاضای بخشش کنم ! 🙄
    بسیاری از ما ها، ندا جون متاسفانه خودمون که هیچ کاری نمیکنیم، سعی هم میکنیم که با بی ارزش جلوه دادن کار دیگرانی که به نحوی کوشش میکنن که کاری برای دیگران انجام بدن، جوری مایوس کنیم که اونام بران دنبال کارشون و دست از انجام اون کار بکشن!
    اما من به هر حال از آرمین عزیز سپاسگزارم که نشون داد که هموطنانی هم هستن که قدر زحمات دیگران را میدانند، این کامنت ها به ما انرژی میده تا به کارمون ادامه بدیم!

  8. ندا م

    ادمین جان اونا که باعث شدن فکر کنید به ملت بدهکارید ، یک جورایی از عالم و آدم طلبکارند . شما در وب سایتتون الحق هرچی اطلاعات لازم و ضروری راجع به اتریش بود قرار دادید فقط قانون اساسی اتریش هم بذارید دیگه کامل میشه فکر کنم دوستان دیگه ازتون طلبی نداشته باشند :-))))
    در مورد این مطلب هم منظورم کوچیک جلوه دادن ارزش مطالب شما نبود بلکه منظورم این بود که هموطنای محترم بشدت دلشون میخواد کل مردم دنیا ایرانی بودن و خب شما دارید با جونتون بازی میکنید :-))
    الان اینا رو نوشتید من دیگه غیرتی شدم باید یک کامنت در مورد مطلب بالا بنویسم و اگر هم که کشته شدم اشکالی نداره :-))

  9. ندا م

    من اینها رو میگم شامل خود منم میشه چون ایرانیم و خودم رو از این اِشکالات مبرا نمیدونم . برای همین از اول اینو گفتم که به هیچ عزیزی بر نخوره.در ضمن ممکنه برخی جاهاش ربطی به موضوع مطرح شده در بالا، نداشته نباشه.
    چندین سال پیش یک خواننده زن عرب به نام نانسی اجرام یا اگرام که حالا نمیدونم سوریه ای یا لبنانیه . به هر حال همون هم شایعه شد که در وب سایتش گفته از نژاد پاک ایرانی متنفره . اما بعدا معلوم شد که اینها شایعه بوده و اون وب سایت هم جعلی بوده اما هموطنای عزیز که تا اون روز یقه شون رو واسه نانسی اجرام جر میدادن ، این خواننده رو بستند به فحش و حرفای زشت و ناپسند که دیگه فرصتی نشد نانسی خودشو بتکونه :-))) دیگه کسی واقعا یک 1% احتمال نداد ممکنه همه این حرفا شایعه باشه .
    تمام این افرادی که به راحتی نظرشون و احساساتشون عوض میشه هیچوقت در مورد صحت و سقم یک مسئله به خودشون کوچکترین زحمتی نمی دند . در حالیه اگر در مورد قرعه کشی بانک بود ، الان زمین و زمان رو به هم می دوختند تا ریشهء قضیه رو در بیارن و بدونن چی به چیه .
    همین مجری زیبا که به اسم ” میترا طاهری، مجری ایرانی الاصل” برای ما ایرانی ها معروف شده در چندین وب سایت معتبر ایران هم مرتبا مانوور میدادن که در فرانسه به زیباترین مجری دنیا معروفه . من اصلا کاری به شایعه یا صحیح بودن این موضوع ندارم . این بنده خدا اگرم در ایران بدنیا اومده باشه ولی در اروپا بزرگ شده و گیرم که ریشه ایرانی داشته باشه ، خب که چی؟ این همه افراد معروف در زمینه سیما و موزیک و هنر و اقتصاد که از کشورهای مختلف هستند آیا ملتشون به اندازه ما ایرانی ها جو گیر میشن؟
    یا شاهین جعفرقلی نوجوان ایرانی-انگلیسی که با صدای بسیار زیباش قلب مردم انگلیس رو مدتها تسخیر کرده بود و در برنامه Britain got talent هم مایک کاول که در American Idol به عنوان یک داور بدبین معروف بود، به احترام شاهین از جاش بلند شد و تشویقش کرد. حالا شاهین در برنامه Larry King ، عکس پدرشو نشون دادن که ایرانیه و .. .
    بعد در سایت یوتوب ، خارجیه نوشته :
    awww Shahin ! so fabulous , so beautiful voice
    ایرانیا نوشتن :
    this is the Persian talent , son of Cyrus!
    Yes yes this is the pure Persian blood
    خارجیه نوشته:
    WTF you r talking about ? he is talented , he has a brilliant future , and that’s enough !
    خوردین؟
    گیرم پدر تو بود فاضل ، از فضل پدر تو را چه حاصل؟!!
    یا هزاران دفعه تکرار کردند که آقای جان آبراهام و سلمان خان (هنرپیشه های هندی) ایران الاصل هستند!
    اولا که این طفل معصوم ها جده یکی از اینها دورگه ایرانی هندی بوده و اون یکی هم یکی از اجداد مادریش . آخه گیرم که درست باشه . بازم که چی.
    در مورد شایعه مدال ها و …
    ما ایرانی ها خودمون ، دشمن خودمون هستیم. هالیوود فیلم میسازه ما توی بوق و کرنا میکنیم که ایران و ارزش های ایرانی رو زیر سئوال برد . مثلا فیلم کذایی 300 که نه تنها از لحاظ سناریو بلکه از نظر سطح بازیگری هم در هالیوود فاقد ارزش بود و بعنوان فیلم فانتزی نیمه انیمیشن شهرت یافت. اتفاقا همه ایرانی ها هم رفتند این فیلمو خریدن و تا تهش رو نگاه کردن. نه یکبار بلکه ده بار .
    پس ما چی که 1000 تا فیلم از یهودیان و بقیه ساختیم چی؟ یک یهودیه هموطن صداش در اومد؟ چه برسه به اونوری ها .
    وقتی ما یک مسئله رو چه خوب و چه بد ، زیادی بزرگش میکنیم ، متضرر اصلی خود ما هستیم .
    یا همین گلشیفته فراهانی. یک عده گفتند ای شیرزن آزاده ای بانوی درستکار ای بزرگ بانوی قوم پارس ، براستی که روی همه زنان ایرانی و مردان ایرانی را سفید کردی ! آره ؟ اینجوریاست؟
    یک عده هم این دختر رو بستند به فحش و توهین و حرفای زشت به خودش و خانواده ش . که این زن بی ناموس ، آبروی زنان ایرانی رو برده و دامن زنان محجوبه ایرانی الان لکه دار شده ، پاک هم نمیشه .
    یکی نبود بهشون بگه آخه به شما چه ربطی داره ؟ این بنده خدا میخواست هالیوودی بشه و به شیوه خانوم مونیکا بلوچی و .. جلو رفت یا هرچی . این موضوع کاملا شخصی و مربوط به خودشه و به کسی ربطی نداره. نه سزاوار تشویق و ستایش ، و نه سزاوار توهین و سرزنش بود.
    به هر حال اخبار یاهو رو که باز کنید از اول در مورد شایعات هالییودیه . بعد طرف کامنت میده که وقتمو تلف کردید این جور شایعات و خبرها مال صفحه اول یاهو نیست.
    اگر ایرانیه بود طوری نظر میداد که انگار دعوای ناموسیه !
    وقتش شده که شعارهای تکراری ” ما فرزندان کورش و داریوشیم” – ” ما از نژاد پاک آریایی هستیم” – “ما میخوایم برگردیم به دوران ماقبل اسلام” – ” ما این نبودیم که ، محمد اومد داغونمون کرد” – “تنها دلیل عدم پیشرفته ما حمله عربها بود” و … رو کنار بگذاریم.
    گذشته و ریشه و اصلمون رو فراموش نکنیم ولی روی پای خودمون بایستیم . هرچی بودیم رو فعلا فراموش کنیم و روی توانایی ها و استعدادمون فعلیمون تکیه کنیم تا حداقل آینده کشور رو بسازیم .
    ژاپن رو آمریکا با بمب اتم به خاک تبدیل کرد ولی ژاپنی ها برعکسه ما، عذاداری نکردند . و البته قربانیانشون را هم فراموش نکردند ولی اجازه ندادند غم و غصهء اونها، جلوی فعالیتشون رو بگیره . نه از آمریکا متنفر شدند و نه به آمریکا اعتماد و تکیه کردند .. بلکه به اونچه براشون باقی مونده بود، یعنی “وجود” با ارزش خودشون تکیه کردند و کشورشون رو ساختن . اگه همسایه شون نون نداشت ، اونام نون نخوردن نه اینکه دزدکی شکمشون رو سیر کنند. پارسال، دوباره زلزله و سیل نابودشون کرد ولی از اونجا که نفسِ بزرگوار و شجاعی دارند، ژاپن رو بهتر از قبل ساختند . مثل ما شعار ندادند. ناله هم نکردند . دزدی هم نکردند. نه نژادشون آریایی بود و نه جدی به اسم کوروش داشتند که بتونند با تکرارش به خودشون دلداری بدن.
    سعی کنیم عزت نفس داشته باشیم . عزت نفس فطریه ولی بعضی وقتی می شه با تلاش زیاد ، کمی عزت نفس درونمون ایجاد کنیم 🙂
    موفق باشید

  10. بهنام

    ما کلا از این چیزا لذت می بریم، نژادی و مذهبی و سیاسیش هم فرقی برامون نداره، همین که به اندازه کافی احمقانه باشه کافیه!
    ماه پیش که تو فیسبوک خبرای کشتار مسلمونای برمه (میانمار) بین ایرانی ها دست به دست میشد، من متحیر مونده بودم که چرا هیچ جای دیگه خبری از این کشتار چند صد هزار نفری نیست. رفتم چند تا از عکسایی رو که اینا به اشتراک گذاشته بودن تو گوگل سرچ کردم دیدم همه اونایی که سرچ می کنم مال تایلنده، یکیش هم مال نیجریه اس! نیجریه!!! عکسای تایلند به موضوع اصلی _یعنی تبعیض مذهبی_ مربوط میشد، اما مال سال 2004 بود! تعداد کشته هام بین 70 تا 84 نفر بود! البته اونطوری که واضحه عکسا نه به سال 2012 مربوط بودن و نه به کشور عجیب برمه. عکس نیجریه ای هم که دیگه هیچ، مال انفجار تانکر گازوئیل بود! یه عکس هم مال زلزله ی چین بود! بعد رفتم راجع به خود موضوع تحقیق کنم. دیدم آمارهای مختلف از 80 الی 100 نفر (آمار دولت برمه) تا 2000 تا 5000 نفر (چند تا NGO اروپایی) نوسان داره، در حالی که آمار توی ایران از 20000 تا 52000 توی سایت های خبری تا چند میلیون (!!) توی فیسبوک فارسی حرف می زنه! اصلا نمی خوام راجع به اینکه حقیقت ماجرا چیه حرف بزنم که نه اینجا جاشه، نه من تو جایگاه حرف زدن راجع به کشوری هستم که به غیر از آنگ سان سوچی، هیچ چیز حتی اسم پایتختش رو هم یادم نمیمونه. فقط موضوع جالب اینه که حتی وقتی 30-40 نفر هم زیر چند تا از این عکسا با لینک های اصلی _با سال انتشار 2004_ گفتن این عکسا واقعی نیست، هنوز عکسا با میانگین 1000 بار در روز share میشدن…
    البته این هم بخشی از حقیقته که ابررسانه های جهان _به هر دلیلی_ میلی برای انتشار اخبار ماجرا ندارن. چه 80 نفر، چه 52000 هزار تا …

  11. بهنام

    اینم نگم دق می کنم!
    هفت هشت ده (من عاشق این عددم!) سال پیش یه ایمیلی بین ایرانیا دست به دست میشد از مجموعه ایمیل های “فقط در ایران” ! اگه یادتون هست که هیچ، اگرم کسی یادش نیست یه ایمیج سرچ تو گوگل بکنه علاوه بر افزوده شدن به دانشش یه مقداری هم می خنده.
    عکس توی ایمیل عکس گنبد یه مسجد بود که ساختش رو به اتمام بود، تنها ایرادشم این بود که یه جرثقیل گنده از توش زده بود بیرون! ملت هم خوشحال که سوژه دارن بخندن! بعد از این که یکی دو ماهی از نقاط مختلف این ایمیل به ما ارسال شد یه دوستی که از قضا معمار بود تو یه ایمیل به همه گیرندگان ایمیل کذایی و البته نویسنده بی شعور اعلام کرد که این جرثقیل ها رو میشه بعد از تموم شدن کار از هم باز کرد، بعدش اون قلمبه ی ته گنبد رو با یه جرثقیل دیگه از بیرون ساخت! نمی دونم این بابا راست می گفت یا نه، اما به هر حال از اون روز به بعد من _با شادی بسیار از اینکه فرستنده اون ایمیل نبودم_ هرگز هیچ کدوم از این ایمیلای “فقط در ایران” و “آیا می دانید؟” و امثالهم برای کسی نفرستادم.

  12. بهنام

    قول میدم این دیگه آخریش باشه!
    چند ماه پیش یه ایمیلی برام اومد که دلم نمیاد ازش بگذرم! عاشقش شدم! با تشکر از فرستنده بزرگوار و فرهیخته، دوست ادیب و اندیشمندم “عیال مربوطه” D: کل ایمیل رو میذارم براتون. من که هنوز هر وقت می خونمش جیگرم حال میاد!
    ———————————————-
    آيا مي دانيد بدن جوجه تيغي در هنگام تولد حالت ژله اي دارد و حتي ممكن است در حين تولد، نيمي از بدنش توسط تيغهاي بدن مادر كنده شود؛ اما تا قبل از یک هفتگی، بدنش كاملاً ترميم مي شود؟
    آيا مي دانيد سگ از نژاد اسب است و خود اسب هم از نژاد ماموت يا همين فيلهاي امروزي است؟
    آيا مي دانيد يك نوع سمندر در آفريقا وجود دارد كه تحمل شانزده هزار ولت برق با شدت جريان پنجاه هرتز را دارد و در اين حالت بدنش تنها نوري معادل يك لامپ 70 وات توليد مي كند؟
    آيا مي دانيد زرافه ها در اصل گوشتخوار هستند اما به دليل عدم توانايي در بلعيدن غذا از روي زمين به دليل داشتن مري طولاني و نداشتن اندام مناسب برای شكار، گياه خواري مي كنند و به همين دليل يك زرافه در تمام طول عمر خود سوء هاضمه دارد؟
    آيا مي دانيد در قطب شمال تنها دو ماه از تابستان امكان آتش روشن كردن در فضای آزاد وجود دارد و در بقيه ايام سال به دليل سرماي شديد، آتش به صورت تكه هاي بلور در آمده و خورد مي شود؟
    آيا مي دانيد اگر بتوانید سر خود را سه بار پشت سر هم و در زمانی کمتر از 10 ثانیه محكم به ديوار بكوبيد، میگرنتان خوب می شود و اصلاً دردتان نمی گيرد؟
    آيا مي دانيد اگر در هنگام چشم درد، بتوانید به کمک انگشت سبابه، چشمتان را از حدقه دربياوريد، دردتان برطرف شده و در کمتر از یک ساعت، یک چشم جدید به جای آن در می آید؟
    آيا مي دانيد اگر پیش من بياييد تا من يك اردنگی محکم به شما بزنم، تمام بیماری ها و سموم بدنتان دفع مي شود؟
    آيا مي دانيد كه همه اينها چرت و پرت بود؟
    آيا مي دانيد شما الآن سر کار رفته اید؟
    آيا مي دانيد هرچه الآن در دلتان نسبت به من گفتيد، خودتان هستيد؟
    آیا میدانستید شما الان برای گرفتن انتقام از من، به فکر می افتید که این ایمیل را برای همه بفرستید؟
    آيا مي دانيد هرچه در اينترنت به دستتان رسيد را نبايد باور كنيد چون شما عقل داريد؟
    آیا میدانید که با وجود اینکه فهمیده اید که سر کار رفته اید، چرا دارید این ایمیل را تا آخر میخوانید؟
    —————————————————-

Leave a Reply