دوست بیاد ماندنی!

دوستان سعی کنین که دوستان و آشناهاتونو فراموش  نکنین، ازشون بی خبر نمونین، با همدیگه در ارتباط باشین، نمیدونین با یک تلفن کوتاه، با چند  جمله صحبت و حال و احوال، چقدر طرف مقابلتون رو خوشحال میکنین!
من خودنم دیروز با یکی از دوستان نشسته بودیم تو مغازه که در باز شد و یکی از آشنا ها اومد تو، ۲-۳ سالی میشد که ندیده بودمش، یک مقدار گله میکرد که تو این چند سال نه تلفنی بهش زدم و نه حالی ازش پرسیدم، نه اصلا از کسی سراغشو گرفتم که این زندست، مردست، چیکار میکنه و  کجا هست!
گفتم راست میگی بخدا اما خودت که میبینی، زندگیا اینقدر مشکل شده و گرفتاریها اینقدر زیاد که آدم بعضی وقتا اصلا حال  خودشم یادش میره چه برسه به دیگران!
گفتم درسته که بهت زنگ نزدم و جایی هم تو این  دو  سه ساله ندیدمت اما باور کن به جون بچه هام روزی نیست که من یاد تو و فامیلات  نباشم!
طرف گفت  شوخی نکن!
گفتم نه بخدا، دروغ نمیگم دیدی که به جون بچه هام قسم خوردم! میدونی که شما چند روزی تو خونه ما زحمت کشیدی و من بخاطر کارت،  هر روز یادت میوفتم!
خیلی خوشحال شد, قول داد که بیشتر بیاد پیشم و دیگه نذاره که اینهمه وقت از همدیگه بی خبرباشیم!
اشنامون که رفت، دوستم گفت، این تیر و تار ها چی بود تحویل بدبخت دادی، به جون بچم به پیر به پیغمبر من روزی نیست که یاد تو نباشم, یعنی تو این بنده خدا رو اینقدر دوست داری که هر روز به فکرشی   ویک دفم تو این چند سال سراغشو نگرفتی؟!
گفتم دروغ نگفتم، بازم قسم میخورم،  تو آخه نمیدونی این کی بود!
گفت کی بود؟!
گفتم ایشون ۳-۴ سال پیش اومد خونه ما و برامون وان حموم مارو  نصب کرد!
پرسید بخاطر نصب وان حموم، تو هر روز یاد این آدم میوفتی؟!
گفتم بله، ایشون تو کارش اصلا وارد نبود، از شغل قبلیش که آشپزی تو رستوران بود خسته شده  بود و یکدفه شده بود لوله کش و مهندس تاسیسات!  وان حموم ما رو جوری لامذهب،  نصب کرده که هر وقت دوش میگیری نصف بیشتر آب جمع میشه رو کف حموم جای اینکه بره تو فاضلاب!
منم هر روز صبح دوش گرفتنم ۵ دقه  طول میکشه اما تمیز کردن کف حموم و خشک  کردن آبها ۲۰ دقه! بخاطر همین هم روزی نیست که دوش بگیرم و یاد این بشر  نیوفتم! اما  باید حقیقتی رو بهت  بگم!
گفت چه حقیقتی، با فامیلاش سر و سری داشتی؟!
گفتم  نه بابا، فامیلاش بخاطر اینکه در اون موقع تمیز کردن و در اون حالت عصبانیت ،   بیشتر از خواهر و مادرش یاد میکنم تا خود این بنده خدا !…………..

This Post Has 2 Comments

  1. Hamed

    ها ها!
    خوبه خودشم اینو بخونه!

  2. admin agha

    حامد جان خدا رو شکر دوستمون تو خط اینترنت و پارس نیوز و این حرفا نیست وگرنه همچین چیزی اینجا نمینوشتم! 😆

Leave a Reply