ریاضیات و احتمالات

دوستان یادش بخیر زمان بچگی، دبیرستان که میرفتم، کلاس دوم، سوم بودم برادر بزرگترم دانشجو بود،با وجود ۶ – ۷ سال اختلاف سن، رابطه بسیار خوب و  نزدیکی داشتیم، هر روز که از دانشگاه برمیگشت، ساعت ها از اتفاقات روزانه با همدیگه صحبت میکردیم، خاطرات شیرین و بسیاری ز اون مکالمات برامون مونده اما یک حرف برادرم و شاید بهتره بگم یک  تئوری اخوی گرامی رو  هیچوقت فراموش نمیکنم ، خیلی وقتا که کاری رو میخواست انجام بده ، وقتی ازش میپرسیدیم که خوب، به نظرت این کارت با موفقیت انجام میشه, میگفت: به احتمال ۹۹ در صد بله اما متاسفانه اون یک در صد احتمالش از اون ۹۹ در صد،  بیشتره!
ما میخندیدیم و میگفتیم، یعنی میخوای بگی که اینهمه ریاضیات و احتمالات و همه این حرفا واسه  گول زدن ماست، همش کشکه؟ اون وقتا هنوز امریکا، شیطان نبود که بگیم، نیرنگ  امریکاست!
میگفت، حساب و هندسه و ریاضیات و این چرت و پرتا رو فراموش کنین، گور پدر ارشمیدوس و اوقلیدوس و  فیساقورس،   من به شما میگم که خیلی وقتا ۱ در صد ، از ۹۹ در صد که بیشتره هیچی از ۲۰۰ در صد هم بیشتره،  شمام بزرگتر شین میفهمین!
امروز دوستان بعد از نزدیک به ۴۰ سال، این تئوری ایشون به طور علمی و عملی برای من ثابت  شد! از کامپیوتر آخرین مدل   و حافظه نمیدونم فلان و  پروسسور DAUL CORE وچندین و  چند مگا هرتز و نمیدونم چی چی و چی چی که کسی ریاضی بیشتر حالیش نیست،    صبر داشته باشین، بعد از خوندن ماجرای امروز من، شمام اگه  به این تئوری ایمان نیاوردین، هر چی دلتون خواست بگین!
بله دوستان امروز اومدم بیام تو اینترنت، هر چند ثانیه  یک بار این آنتی ویروس  ما صداش در میومد که کامپیوتر شما ویروس گرفته!  بعد از جستجوی زیاد به این نتیجه رسیدم که یا باید ویندوز رو دوباره بزارم رو کامپیوتر یام اینکه آنتی ویروس  دیگیی بزارم روش ، که من تصمیم گرفتم، برای پاک نشدن برنامه ها، آنتی ویروس رو عوض کنم.
شروع کردم  به نصب آنتی ویروس ، همه چی هم داشت خوب پیش میرفت، آخر کار ، آنتی ویروس جدید ازم خواست که کامپیوتر رو دوباره استارت کنم تا همه چی رو چک کنه، مام که از اونایی هستیم که همیشه، بدون خوندن، تقیYES رو میزنیم!
کنترول شروع شد، ۱ در صد، ۱۰ در صد، ۲۰ در صد، تا رسید به ۴۴ در صد و همین موقع تلفون  زنگ زد!
جواب دادم، این بابایی بود که سایت آلمانی ما رو طراحی کرده، یک مقدار مشکل پیش اومده ، زنگ زد که بگه درست  کرده،   چک کنم ببنم کار میکنه یا نه.
گفتم الان دارم آنتی ویروس نصب کنم ۵۰ در صدش  نصب شده، ۷-۸ دقه دیگه ، تموم که شد باهات  تماس میگیرم!
۵۷ در صد، ۶۰ در صد، ۸۰ در صد، تا  رسید به ۹۹ در صد!
گفتم تا این ۱ در صد هم تموم شه، سیگاری بکشم و ببینم چیکار کرده!
آقا سیگاره تموم شد و این یک در صد تموم نشد!
رفتم آب گذاشتم، جوش اومد، چایی رو ریختم تو قوری، گذاشتم دم بکشه و اومدم پیش کامپیوتر، دیدم هنوز یک در صد تموم نشده!
زنگ زدم به دوستم گفتم، این آنتی ویروسه هنوز نصب نشده، گفت چقدره  دیگش  مونده؟
گفتم یک درصد، گفت تموم شد، زود به من زنگ بزن که خیلی کار دارم!
رفتم چایی رو  آوردم، یکی خوردم، دو تا خوردم، سه تا خوردم، یک در صد هنوز تموم نشده بود،قوری و وسائل چایی رو بردم تو آشپزخونه، برگشتم، هنوز تموم نشده بود!
نه اینکه خیال کنین هنگ کرده بود، نه، برنامه هایی رو که چک میکرد، یکی یکی نشون میداد!
رفیقمون زنگ زد گفت چی شد، گفتم یک در صدش بیشتر نمونده اما مثل اینکه یک در صدش از اون یک در صد های گردن کلفته!
گفت ببین من هزارتا   کار دارم از صبح علاف این سایت تو هستم ، شوخی با من نکن  کهوقت اینجور کارا رو اصلا ندارم!
گفتم  کدوم شوخی بابا، من خودم الان یک ساعته ، چشامو دوختم به این مونیتور!
پرسید خداییش چقدر دیگش  مونده؟
گفتم به جون بچه هام ۱ در صد!
رفتم لباس رو ریختم تو ماشین!
تموم نشده بود!
ریشمو زدم!
تموم نشد!
طرف زنگ زد گفت من رفتم، دیگه وقت ندارم، یا تموم شده یا قطعش میکنی!
گفتم بابا یک در صدش بیشتر نمونده! قطع کنم باز دوباره از اول شروع میکنه لامصب !
گفت مگه ممکنه همچین چیزی؟
گفتم نخوابیده  که،  داره مثل فر فره کار مکنه بدبخت، صبر داشته باش !
گفت الان یک ساعته تو میگی یک در صدش مونده!
گفتم به پیر به پیغبر، به کی قسم بخورم که باور  کنی به همون مسیحی که قبولش داری، ۹۹ در صدش تموم  شده!
گفت بابا من ۹ به تو زنگ زدم گفتی، یک در صدش مونده الان ۱۰ و نیمه بی انصاف!
گفتم من چه تقصیری دارم، تا ۹۹ درصدش خوب بود، این یک در صد،  پدر ما رو در آورده! چرا حالا اینقدر داغ کردی؟
گفت من ۲۰ تا دیگه سایت دارم،  تا ۵ دقه  دیگه تموم کردی و به من زنگ زدی که خوب، نزدی دیگه نه من با سایتت کار دارم و نه با خودت!
اومدم یه چیز بگم،  قطع کرد!
بلند شدم رفتم حموم، بر گشتم تموم نشده بود!
لباس ها رو از تو ماشین در آوردم، پهن کردم تموم نشده بود!
لباسامو  پوشیدم که دیگه برم  مغازه از کامپیوتر اونجا به اینترنت وصل شم، که دیدم صدایی از  کامپیوتر  در اومد!
رفتم دیدم تموم شده!
۹۹ در صد تو ۲۰  دقه دوستان یک در صد تو ۱ ساعت و ۴۵ دقه! اونوقت کی بود که میگفت، ۱ در صد از ۹۹ در صد کمتره؟!
هر چی به دوستمون زنگ میزنم جواب نمیده، براش SMS فرستادم که دوست خوبم،  تقصیر تو نیست، تو هم اگه برادر بزرگتری داشتی ، ۴۰ سال پیش  بهت میفهموند که بعضی وقتا و تو بعضی شرایط یک در صد از ۵۰۰ در صد هم بیشتره!

This Post Has 9 Comments

  1. دوستان میدونم که فیساقورس و این حرفا رو اینجوری نمینویسن اما این گوگل با تبدیل بعضی حرفا مثل سین و صاد و سه ۳ نقطه و این چیزای بیخودی تو زبان فارسی مشکل داره!
    در ضمن بعد از نصب آنتی ویروس و اینهمه درد سر، هنوزم مشکل از بین نرفته! 🙁

  2. Mehdi Parsnews Amiri

    دوستان میدونم که فیساقورس و این حرفا رو اینجوری نمینویسن اما این گوگل با تبدیل بعضی حرفا مثل سین و صاد و سه ۳ نقطه و این چیزای بیخودی تو زبان فارسی مشکل داره!
    در ضمن بعد از نصب آنتی ویروس و اینهمه درد سر، هنوزم مشکل از بین نرفته! 🙁

  3. Kian

    مهدی جان زنگ ميزدی به من درجا مشكلتو حل ميكردم ! 😉

  4. ندا م

    ادمین جان واقعا راست گفتید من به همون 1% ایمان دارم البته در موارد منفی نه مثبت. قوانین مورفی رو که دیگه میدونید. در مورد املا هم نگران نباشید قابل خوندن بود . فارصی را پاص بدارید مهم نیصط عگه املاطون غلت باشح :-))) .

  5. کیان جان این ویروس ها ولکن من نیستان، هنوزم هر چند ثانیه یکبار یک وارنینگ از آنتی ویروس میاد که فلان سایت میخواست وارد شه، بلاک کردیم! اعصاب منو داغون کرده!
    والی هر بدی این ویروس داشت، یک خوبی داشت که ونام وادار کادان تو به نوشتن یک کامنت در جای دیگه غیر از جوک بعد از مدت ها بود! 😆
    ندا جان، این زبون فارسی ما هم با داشتن این همه حرف های مختلف برای یک صدا ، مثل صاد و سین …..این مهملات، پدر همه رو در آورده! 👿

  6. Mehdi Parsnews Amiri

    کیان جان این ویروس ها ولکن من نیستان، هنوزم هر چند ثانیه یکبار یک وارنینگ از آنتی ویروس میاد که فلان سایت میخواست وارد شه، بلاک کردیم! اعصاب منو داغون کرده!
    والی هر بدی این ویروس داشت، یک خوبی داشت که ونام وادار کادان تو به نوشتن یک کامنت در جای دیگه غیر از جوک بعد از مدت ها بود! 😆

    ندا جان، این زبون فارسی ما هم با داشتن این همه حرف های مختلف برای یک صدا ، مثل صاد و سین …..این مهملات، پدر همه رو در آورده! 👿

  7. Kian

    مهدی جان باور كن منظورم جدی بود . چرا كه كلی با انواع و اقسام ويروس ها سر و كله زده‏ام و تجربيات بسيار خوبی در اين رشته دارم
    خواستی تماس بگير شايد كه تونستم كمكی بكنم .

  8. کیان جان ممنونتم برادر! مثل اینکه امروز ویروس ها دست از سر ما ورداشتن ، فکر کنم آخر هفته بیکار بودن، سری هم به من زده بودن و رفتن! 🙂

  9. Mehdi Parsnews Amiri

    کیان جان ممنونتم برادر! مثل اینکه امروز ویروس ها دست از سر ما ورداشتن ، فکر کنم آخر هفته بیکار بودن، سری هم به من زده بودن و رفتن! 🙂

Leave a Reply