پرسش از شما، پاسخ از ما!

این بخش رو بیشتر برای هموطنان ایرانی میذاریم که مایل هستن به شهر زیبای وین تشریف بیارن و در جستجوی اطلاعاتی‌ در باره جاهای دیدنی‌ وین، هتل ها، رستوران ها، مراکز تفریحی، دانشگاه ها، پزشکان و بیمارستان ها و یا سؤالات دیگری از جمله مخارج زندگی‌ در وین، مرکز‌های خرید و غیره دارند:
دوستان می‌تونن در اینجا سوالاتشونو مطرح کنند و ما سعی‌ می‌کنیم که با کمک دیگر دوستان به این پرسش‌ها جواب بدیم!

This Post Has 21 Comments

  1. parsnews

    دوست عزیزی به وسیله ایمیل از ما سوالی داشتن که در زیر میخوانید:
    “لطف کنید ادرس سایت یک کلینیک باروری در وین برای انجام لقاح مصنوعی را برای من اعلام کنید”

    با کمال تاسف باید خدمت ایشون عرض کنیم که ما در این مورد هیچگونه اطلاعاتی‌ نداریم، اگه بخواین میتونیم بگردیم و کلینک‌های مختلفی‌ رو پیدا کنیم و ادرسشونو اینجا بذاریم اما هیچگونه اظهار نظری نمیتونم در باره اونا بکنیم!
    سوال شما رو در اینجا گذاشتیم، شاید دوستان دیگری در این مورد تجربه و یا اطلاعاتی‌ داشته باشن و بتون بهتر راهنمایی کنن!

  2. sheri

    من امروز تو سایت شما نام نویسی کردم اما وقتی‌ هم که log in می‌کنم، هیچ فرقی‌ با قبل که نام نویسی نکرده بودم نداره! فایده این نام نویسی کردن چیه؟

  3. parsnews

    والا از من قبول کنین که فایدش زیاده! نام نویسی کردن همان و پول آوردن دادن در خونتون همان! 😆
    اما گذشته از شوخی‌ فوائدی داره، یکی‌ اینکه ما با شما بیشتر آشنا میشیم و شما میشین عضوی در جمع دوستان پارس نیوز! و کمترین فایدش اینه که وقتی‌ تشریف بیارین، موبایل فروشی MTS تا جایی‌ که ممکن باشه به شما در خرید موبایل و وسایل جنبیش، تخفیف داده خواهد شد!
    بعدشم ما فعلا تبلیغات دوستان و انجمن‌هایی‌ که برنامه و جشن و گرد هم آٔئی دارن، همینجوری میذاریم تو پارس نیوز ، بزودی این روال رو تغییر میدیم و فقط برنامه‌هایی‌ رو اینجا میذاریم که برگزار کنندگانشون به ما هدایایی از جمله، بلیط کنسرت، کتاب، گوت شین غذا و ……. و از این قبیل به ما میدن که ما هم این هدایا رو به قید قرعه بین کاربرانی که نام نویسی کرده باشن تقسیم می‌کنیم! 🙂
    از طرف دیگم، ما دنبال همکارانی هستیم که بتوانند در پارس نیوز به ما کمک کنند، فعلا هر کس نام نویسی کنه فقط به عنوان مشترک به ما میپیونده اما ما رتبه‌های مختلفی‌ داریم که تا سطح مدیریت سایت پیش میره، دوستانی که همکاری نزدیکتری با ما داشته باشن میتوانند به مقام مدیریت این پایگاه برسند، اونوقت دیگه نصف پول‌هایی‌ که ما داریم الان پارو می‌کنیم به اون‌ها می‌رسه، پس بشتابید برای نام نویسی که بد جوری دارین الان ضرر می‌کنین! 😆

  4. samiramis

    سلام، ما به امید خدا، گوش شیطون کر، قصد داریم که تابستون به شهر شما بیائیم، میتونین به ما در پیدا کردن هتل مناسب و رزرو کردن جا کمک کنین؟ پیشاپیش از شما بخاطر زحماتتون تشکر می‌کنیم.

  5. parsnews

    با سلام به شما سمیرامیس خانم گرامی‌، خوشبختیم که شما هم ما رو پیدا کردین، سمیرا خانم شیطون میتون و انشا‌الله ماشالله رو ول کنین، وقتی‌ تاریچ دقیق سفرتون مشخص شد با ما تماس بگیرین، مطمئن باشین که ما هر کاری ازمون بر بیاد، کوتاهی نمی‌کنیم! 🙂

  6. parsnews

    با تشکر از دوستانی که برای من ایمیل میفرستند، دوست دارم که توضیحی در اینجا بدم، دوستان زیادی از ایران برای ما میل میزنن که در نظر دارن به کشور اتریش بیان و در اینجا تحصیل کنن و یا تخصص بگیرن و از ما در این رابطه سوالاتی می‌کنن!
    دوستان من متأسفانه نمیتونم در این مورد کمکی‌ به شما بکنم، از زمان درس خوندن و دانشگاه رفتن من، دههٔ‌ها میگذرد و من هیچگونه آشنایی با سیستم جدید تحصیلی‌ در اتریش ندارم، البته امکان جستجو در اینترنت هست اما من با کمال تاسف و شرمندگی باید به عرضتون برسونم که وقت این کار‌ها رو اصلا ندارم!
    شما اگه دوست داشتین، میتونین سوالاتتونو در همین جا مطرح کنین تا اگه دوستان دیگر اطلاعاتی‌ در این باره داشته باشند، به شما کمک کنن!
    من چندین بار به دوستانی که به طور خصوصی از من سوالاتی در مورد، وضع تحصیل و زندگی‌، اجاره خونه، مخارج………………کرده بودند، جواب دادم اما وقتم دیگه اجازه این کار رو نمیده، خواهشاً، سوالاتتونو همینجا بنویسین و از فرستادن اینجور میل‌ها به من خود داری کنین، چونکه هم وقت من گرفته میشه و هم وقت خودتون!
    بازم از شما بخاطر این جریان عذر خواهی‌ می‌کنم اما واقعا برام میسّر نیست که به اینجور سؤالات جواب بدم! 😳

  7. AZIN

    با سلام.کدامیک از بیمارستانهای وین بجز AKH ،بخش مراقبت های ویژه نوزادان(NICU) را دارد؟ لطفا راهنماییم کنین.یا بگین از کجا بپرسم؟ممنون

  8. parsnews

    شما به نظر من میتونین به بیمارستان Whilhelminenspital مراجعه کنید که بخش Glanzing اون بیمارستان بسیار مجهزه و تمام کودکانی که احتیاج به مراقبت‌های مخصوص دارند، حتی از AKH به اونجا میارند!
    آدرسشم اینه:
    Montleartstraße 37
    1160, Wien
    Telefon: (+43 1) 491 50 – 0

  9. parsnews

    با سلام، هتل‌هایی‌ که در مرکز وین هستند، بسیار گرونند، البته اگه به هتل ۳-۴ ستاره رضایت بدین، میشه با شبی‌ ۷۰-۸۰ تا جایی‌ پیدا کرد، نفری البته!
    هتل‌های ۵ ستاره مثل Mariotte, Intercontinental,/Bristol,/Imperial,/SAS Radison,/Grandhotel,/Sacher…. همه در مرکز شهر هستند و تا کلیسای معروف سنت اشتفان که مکزی‌ترین نقطه وین قدیمی‌ هست، چند دقه بیشتر فاصله ندارن، ولی‌ همونجوری که گفتم خیلی‌ گرونند، اگه بنویسین چند نفر هستین و چه انتظاراتی از هتل دارین تا ۱-۲ ساعت دیگه آدرس و شماره تلفن هتل‌ها رو براتون مینویسم!
    هتل ایرانی هم داریم در مرکز شهر البته اما فکر کنم، ستاره متاره زیاد نداشته باشه! 😆

  10. المیرا

    میشه خواهش کنم یک هتل خوب، توی منطقه ی توریستی و قشنگ وین (مخصوصا وین قدیم ) بهم معرفی کنید که درسترسی به همه جا هم از اون هتل راحت باشه؟ حدودا شبی 100 یورو
    من 1 june عازم وین هستم و می خواستم با ویزا کارت هتل رزرو کنم

  11. المیرا

    البته می خوام در مرکز وین باشه

  12. parsnews

    از دوست عزیزی به اسم محمد.ک.ف‌‌ که در رابطه با چای ایرانی برای ما ایمیلی فرستادن، تشکر می‌کنیم اما راستش ما که هر چی‌ فکر کردیم نفهمیدیم که این ایمیل در رابطه با چه مطلبی بود و یا منظور این دوست خوب از فرستادن این ایمیل چی بود! به هر حال برای ایشون و محصولاتشون آرزوی موفقیت می‌کنیم! 🙂

  13. Elham

    ba salam v khasteh nabshid, mikhaastam beporsam chera shoma mataalebetoono beh farsi minevisid, khaili az iraniha keh inja be donia oomadan, barashoon moshkeleh keh farsi bekhoonan, mitoonin beh finglish benevisin ta mam rahat tar bashim!

  14. parsnews

    in javab ro elham joon, faghat bekhater shoma beh finglish minevisam!
    ma faghat ba in hadaf in site ro raah endaazi kardim keh betoonim saiti dar otrish daashteh baashim keh mataalebesho beh zaboon shirin farsi beh alaghemandan eraaeh bdeh, saait haai ziaadi hastand keh kolan beh almani neveshteh mishan v ya forum haai hastand keh kaarbaraashoon beh finglish minevisan, hich eshkaali ham nadaareh amma ma hadafemoon ijaad saaiti bood beh zabaan farsi baraai farsi zabaanaan moghim otrish v motasefaaneh nemitoonim pishnahaad shoma ro bepazirim! 🙁
    amma besiaar mamnoonim az shoma keh ba vojood moshkel dashtan dar khoondan matn ha beh zaban farsi baz ham beh ma sar zadin. 🙂
    amma az man beh shoma nasihat, hatman khoondan faarsi ro tamrin konin choonkeh ageh natoonin farsi bekhoonin, adabiaat zibaai farsi ro az dast midin, ferdowsi,hafz, saadi….hala oona ro bikhiaal, in neveshteh haai ma keh az sadta shaanaameh v boostan v golestaan v masnavi ba arzesh taran ro faghat waghti mitooni kaamelan dark koni v azashoon lezat laazem ro bebari keh faarsit khaili khoob basheh! :/lol:
    ما فقط با این هدف این سایت رو راه اندازی کردیم که بتونیم سایتی در اتریش داشته باشیم که مطالبشو به زبون شیرین فارسی به علاقمندان ارائه بده، سایت‌های زیادی هستند که کلا به آلمانی‌ نوشته میشن و یا فروم‌های هستند که کاربراشون به فینگلیش مینویسن، هیچ اشکالی هم نداره اما ما هدفمون ایجاد سایتی بود به زبان فارسی برای فارسی زبانان مقیم اتریش و متاسفانه نمیتونیم پیشنهاد شما رو بپذیریم! 🙁
    اما بسیار ممنونیم از شما که با وجود مشکل داشتن در خوندن متن‌ها به زبان فارسی باز هم به ما سر زدین. 🙂
    اما از من به شما نصیحت، حتما خوندن فارسی‌ رو تمرین کنین چونکه اگه نتونین فارسی بخونین، ادبیات زیبای فارسی رو از دست میدین، فردوسی،حافظ، سعدی….حالا اونا رو بی‌خیال، این نوشته‌های ما که از صدتا شاهنامه و بوستان و گلستان و مثنوی با ارزش ترن رو فقط وقتی‌ میتونی‌ کاملا درک کنی‌ و ازشون لذت لازم رو ببری که فارسیت خیلی‌ خوب باشه! 😆

  15. lena

    salam man mikhastam bedoonam keh discoi irani baadi to wien ki hastesh, har chi gashtam chizi peida nakardam, amma behem goftan keh to hamin yeki do hafteh baayad basheh, shoma mitoonin behem komak konin?

  16. parsnews

    با سلام به شما لنا خانوم عزیز و ابراز شرمندگی از اینکه اطلاعاتی‌ رو که دنبالش بودین اینجا پیدا نکردین! 🙁
    راستش من قبلا اینجور چیزا رو مینوشتم اما حالا دیگه حوصله اینکه وقتمو با این چیزا تلف کنم، ندارم، ، آخه دیسکو گذاشتن که خبری نیست که من بیام بشینم راجع بهش بنویسم! ولی‌ فقط بخاطر شما، رفتم و واستون اون چیزی رو که میخواستین پیدا کردم!
    اتفاقا هم همین هفته‌است اونم نه یکی‌ دوتا! دست زیاد شده! مثل اینکه پول تو دیسکو گذاشتنه و ما نمیدونستیم!
    بله این هفته یک شنبه ۱۲ ژوئن در وین دو تا دیسکو ایرانی داریم که هردوتاشونو واسه شما میذارم، امیدوارم که برین و بهتون خوش بگذره، یکیشم کمه، هردوشو برین!
    So. 12.06.2011@TAKE Five
    (Mo. feiertag)
    With DJ Majid & DJ Armix
    CLUB TAKE FIVE – Annagasse 3 , 1010 Wien
    Einlass: 22:00 Uhr – Eintritt: 10€
    اینم دومیش:
    So.12/06/2011 Persianality @ Palffy
    2Floors
    Palffy Club
    Josefsplatz 6
    1010 Wien
    اینم قیمت بیلیطش ۱۰ یوریه و ساعت ۱۰ شب هم شروع میشه!
    با امید اینکه جواب سوالتونو گرفته باشین! 🙂
    البته این توضیح رو هم خدمت دوستان بدم که من علاقه‌ای به این جور EVENT!!‌ها ندارم چونکه اولا این چه iventieh آخه؟ دومأ و دلیل مهمترشم اینه که سنّ ۴ تا از جوونایی که می‌رن اونجا اگه بذارین رو همدیگه، نصف سنّ من هم نمیشه! 🙁

  17. lena

    tashakor mikonam az javabetoon, khoob shod keh porsidam, man akhe ta hala naraftam, khaili baraam jalebeh bebinam discoi iraani che joorieh, beh nazar shoma kododdo yekishoon behtareh?

  18. ali farhad

    باسلام. اصلا هم توي كار منو راه ننداختين. بابا شما كه دنبال ادرس و شرايط ديسكو براي لنا خانوم ميري چرا چندبار ميل دلدم كه دارم ميام اتريش راهنماييم كنين جوابي به ميلم نرسيده. با معرفتا. !!!! اكه لطف كنين بتونم با چندتا از بچه ها ارتباط بگيرم ممنون ميشم . ali.barandast@yahoo.com منتظرمااا

  19. شما اشتباه کردی علی جان، اگه شمام اسمتو میزاشتی لنا، رومینا،آتوسا…من خودم تا حالا ۱۵ تا میل واست فرستاده بودم!
    اخه هر کی اسم علی رو میبینه میترسه , فکر میکنه باید بیاد ماشین هل بده! :Overjoy:

  20. neda pm

    سلام .از سایت خوبتون و صداقت شما سپاسگذارم.من تازه پذیرش گرفتم …می خوام بدونم برای زندگی در وین چه چیزهایی با خودم از ایران بیارم البته بجز گوجه سبز که قولشو تو فیس بوک بههتون دادم….ممنونم از وقتی که مذارید.من با همسر و دخترم میام.

  21. ندا خانوم شاه توت یادتون نره, اونم مثل اینکه قولشو داده بودن! 😆
    والا چی بگم ندا خانوم، همه چی اینجا هست، خانوم من تازگی ها دیگه خوردنی از ایران نمیاره، رشته فقط بازی وقتا و از این میوه های خشک شده که اصلا هم خوب نیستن!
    خیلی ها از ایران با خودشون. پلو پز میر و قابلمه، کرد و چنگال میوه خوری و از اینجور آت و اشغال ها! زعفرون ، سبزیجات خشک،کشک،رب انار …البته همه اینجور چیزا اینجام هست اما قیمتاش یک خورده بالاتره، اگه بخوان ازتون اضافه بار بگیرن، همینجا اینجور چیزا رو بخرین، ارزون تره!
    واسه دخترتون چند تا کتاب فارسی بیارین ، دیگه من راستش نمیدونم چی بگم، بستگی داره چند وقت اینجا میمونین!

Leave a Reply